Jump to content
Annons

Felköp hjälp!


spawnfestis

Recommended Posts

Hej! Tack så hemskt mycket för att ni tar er tid att hjälpa mig med mitt lilla problem.

Jag fick låna en ELBAS för att spela in med för ett tag sedan, strängarna var nog flera

år gamla så det blev till att köpa nya! (notera att jag inte har tidigare erfarenhet i bas bara gitarr)

Jag gick till Freddans musik vid vasa viktoriagatan i Göteborg. Tog de billigaste strängarna för 375 kr

nu till mitt problem:

Jag märkte att strängarna som basen skulle ha var speciella, de har två st "knoppar"

inte en, för man sätter en i toppen och en i botten sen spänner, inte som gitarr eller "vanlig" bas

där du sätter en i botten och spänner toppen. (det jag har é en V-bas)

Så vad ska jag göra? förpackningen är i säljbart skick samma med strängarna utom

påsen de kom i, (se bild).

bild bifogas , tror ni jag kan få tillbaka de 325 riksdalerna? (kvitto finns såklart).

209fyf4.png

Tack på förhand!

/Patrick

EDIT: väldigt offtopic, men om nån vill köpa paketen för 290kr så e de fine 😲 göteborgsområdet/torslanda

Redigerat av spawnfestis
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Enklast är att höra med butiken...tar de tillbaka dem får man dock hoppas att de säljer dem till rabatterat pris med information om att de varit öppnade tidigare pga. felköp. Jag skulle inte vilja köpa en vara som "ny" till fullpris och sedan upptäcka att den varit öppnad/testad innan.

Strängarna ligger ju vakuumförpackade för att de är en färskvara och försämras så snart man öppnat förpackningen och börjar ta på dem...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...