Jump to content
Annons

Hur använder ni Reason?


jesp

Recommended Posts

Har precis börjat med reason och är helt novis....har gjort litegrann men jag är lite osäker hur man ska jobba egentligen.

Lägger man över wav filer i t ex cubase och jobbar vidare där eller gör ni hela låtar där eller?????

Råd och tips till en novis emottages tacksamt.

:rolleyes:

Redigerat av jesp
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
nattvaktaren (oregistrerad)
Har precis börjat med reason och är helt novis....har gjort litegrann men jag är lite osäker hur man ska jobba egentligen.

Vad vill du göra, berätta lite om musiken du vill få fram...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har precis börjat med reason och är helt novis....har gjort litegrann men jag är lite osäker hur man ska jobba egentligen.

Vad vill du göra, berätta lite om musiken du vill få fram...?

Ja du, vad ska man säga...jag vill kunna använda cubase att lägga på gitarr. Samtidigt vill jag kunna använda matrix och syntarna i reason. Några basgångar ska kunna läggas på i Cubase....alltså riktig bas samtidigt som jag ska kunna använda syntarna i Reason....hmmmm. Jag fattar inte riktigt hur man jobbar med dom här grejerna ihop. Ska tilläggas att det är nog inte en riktig reasonversion jag har utan nåt som kallas ReasonAdapted som jag fick med mitt midikeyboard jag köpte...

Jag håller på och kämpar och listar ut den ena saken efter den andra men behöver lite råd och hjälp

Känner mig så här just nu.... 🙁:rolleyes:😄😆

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

Använd rewire och koppla in Reason i Cubase, då synkar dom automatiskt och du kan göra dina synt/matrixgrunkor i Reason samtidigt som du lägger gitarren i Cubase.

Hur det går till finns utförligt beskrivet i respektive manualer samt på Propellerheads hemsida, men i princip kan man säga att du

1. Startar Cubase före Reason - då blir Reason automatiskt slav.

2. Aktiverar rewire-kanalerna du behöver i Cubase.

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Använd rewire och koppla in Reason i Cubase, då synkar dom automatiskt och du kan göra dina synt/matrixgrunkor i Reason samtidigt som du lägger gitarren i Cubase.

Hur det går till finns utförligt beskrivet i respektive manualer samt på Propellerheads hemsida, men i princip kan man säga att du

1. Startar Cubase före Reason - då blir Reason automatiskt slav.

2. Aktiverar rewire-kanalerna du behöver i Cubase.

Lycka till!

Haha...det här är kul....börjar få grepp om det här nu...har suttit uppe sen klockan 5....

Det öppnar sig en helt ny värld

Gomorron förresten... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...