Frozmoh Postat 5 mars 2009 Postat 5 mars 2009 Fattar inte varför men jag har hög latency så när jag ska köra monitor i cubase går det inte spela! Har ett internt SB X-FI internt som ja inte kör genom. Kör allt genom POD'en och kör driven för POD i cubase = Line6 UX1 asio. 25 ms tycker ja e alldeles för högt! Detta är på 512 sample rate. Kör ja lägre knastrar allt. Vad kan detta bero på? Borde inte POD'en ha lägre latency. USB och allt.
Gilbert Postat 5 mars 2009 Postat 5 mars 2009 Någonting i din dator ställer till det. Med "rätt" dator, "rätt" optimerad så ska du kunna köra lägsta inställningen utan problem (om inte alltför mycket pluggar o s v i projektet förstås). Sök i forumet på "latency", "chipset" eller "knaster".
Emil16473 Postat 5 mars 2009 Postat 5 mars 2009 Har själv extern Line6 ux1, den krånglar bara för mig också. Ska kasta den i soptunnan och köpa nytt tyvärr.... Här kan du läsa en tråd jag skapat: https://www.studio.se/index.php?showtopic...mp;#entry842395 Har inte hittat någon lösning ännu på mitt problem fast jag i princip gjort min dator helt musik inspelningsbar...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.