Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Jag har skrivit in om detta ämne förut (utan att få svar), men tänkte att det kanske skulle underlätta med en bild på hur jag har kopplat.

Jag får en signal från Midi-slingan till AutoTune, men effekten styr inte sångspåret så som det är tänkt. Kan någon se om jag har gjort något allvarligt fel med kopplingarna mellan de olika kanalerna?

I AutoTune's användarmanual står det att jag ska koppla effekten som en insert. Har jag gjort det genom att lägga effekten på en separat kanal? Jag kan nämligen inte styra midisignalen till AutoTune på något annat sätt (om jag inte missuppfattat allt, förstås!).

post-12089-1236072974_thumb.jpg

Hoppas på hjälpsamma, vänliga svar.

Annons
Postat

jag har inte autotune själv men har jobbat lite med det... Tror du måste lägga autotune på sångkanalen för att få den att arbeta med sångspåret... Välj midi-slingan som input på sångspåret.

• 1 månad senare...
GIGAN (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej Pelleman!

Blev du klok på hur du skulle göra med Autotune?

Kan du, eller ngn annan förklara hur du gjorde.

Jag sitter i samma båt, fast med Cubase sx3 och får inte till det heller.

Jag ska testa det som föreslagits i denna tråd, men skulle behöva lite mer hjälp.

Hur får jag ihop midispåret, med sångspåret.

Hur routar jag autotune till sångspåret?

Som effekt, via fx kanal, eller direkt som effekt?

Tacksam för hjälp!

GIGAN

Redigerat av GIGAN
Postat
  GIGAN sa:
Hej Pelleman!

Jag ska testa det som föreslagits i denna tråd, men skulle behöva lite mer hjälp.

Tacksam för hjälp!

GIGAN

Det var ett tag sedan jag hade det uppe, men jag ska försöka titta på det lite senare idag. Hoppas du har tålamod;o)

drloop (oregistrerad)
Postat

Vad tror du om att öppna manualen, det är ju mjukvaror för 15000 spänn trots allt....

Postat
  GIGAN sa:
Hej Pelleman!

Tacksam för hjälp!

GIGAN

Det blir inte idag, tyvärr. Jag återkommer.

Postat
  drloop sa:
Vad tror du om att öppna manualen, det är ju mjukvaror för 15000 spänn trots allt....

Manualen är lusläst, tro mig. Det är inte alltid de avslöjar exakt hur saker och ting ska funka.

GIGAN (oregistrerad)
Postat
  drloop sa:

Det har jag gjort tro mig!

Bespara mig Breitholz kommentarer tack!

Bemöda dig inte att skriva det!

GIGAN

drloop (oregistrerad)
Postat

Lägg av.

GIGAN (oregistrerad)
Postat

?

Den länken leder inte till ngt.

Om du är moderator på Studio, är det inte konstigt varför tonen i svaren har en otrevlig

karaktär!

Klart som fan jag har kollat manualen, men det är inte så lätt alla gånger.

Som dyslektiker är det svårt med alla termer, mm.

Jag ber att få bli borttagen som medlem på detta forum!

GIGAN

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Ber om ursäkten att länken inte ledde någon vart, för det gjorde den igår när jag postade länken.

Länkade till Antares Knowledge support och midi support.

Det är nog bättre att jag slutar att hänga på forumet istället för dig GIGAN.

Redigerat av drloop
Postat (redigerat)
  GIGAN sa:
Hej Pelleman!

Tacksam för hjälp!

GIGAN

Nu har jag kollat hur jag fick ihop det. Jag testade både AutoCorrection-mode och Graphic-mode. Så här gick jag till väga:

Jag spelade in Gubben Noak med falsk sång och la AutoTune-pluggen på samma spår. Från det läget kan du:

1. Rita in en grafisk kurva i Graphic-läget och snutten bör korrigeras enligt din kurva.

2. Använda Auto-lägets mittfönster där du väljer skala, m.m. (Just detta läget får inte jag att funka särskilt tillfredsställande)

Om du vill använda Midi-funktionen så spelar/skriver du in ett midispår på en annan kanal. Därefter skickar du den signalen till spåret där du har sången.

Se till att båda kanalerna är på och att du valt Auto-mode - Target Notes Via Midi

Hoppas detta hjälper dig, annars får du återkomma.

Pelleman

Redigerat av Pelleman
  • 2 veckor senare...
Muncken87 (oregistrerad)
Postat

testa tryck set major, ta set retune till 0 och humanize till 100 så kommer du höra effekten väldigt bra, detta är en överdriven effekt minska annars till ett lägre värde, för att få det att funka sätt bara autotune på sångkanalen, jag kör aldrig med att rita in noter till det.

//J13

GIGAN (oregistrerad)
Postat
  Muncken87 sa:
testa tryck set major, ta set retune till 0 och humanize till 100 så kommer du höra effekten väldigt bra, detta är en överdriven effekt minska annars till ett lägre värde, för att få det att funka sätt bara autotune på sångkanalen, jag kör aldrig med att rita in noter till det.

//J13

Tack så mycket!

Ska testa det när jag återhämtat mig från Jackson Browne konserten igår!

Blir nog inte förrän i morgon.

Jösses vilken stämning!

GIGAN

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.