Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! Nu är det dags att skaffa en skysst gitarramp som ska tjäna sitt syfte ett tag.

amp-budget på 5000 +/- 800 kr om kvalitén berättigas det.

Söker helst efter sköna transistorstärkare i hög klass då jag inte har

råd med servicekostnader för rörstrkare allt för ofta.

Kanske en Roland? Fender?

Någon som har idéer? tänkte pröva ut några på MB i helgen så alla sköna tips är välkommna,

(PS: lirar med en BOSS ME-50 pedal i de flästa lägen)

Tackar ödmjukast

/Patrick

Annons
floffo66 (oregistrerad)
Postat

Vad spelar du för musik? Ska den användas på stora scener, i replokal, endast spelas in med?

Postat (redigerat)

Jag ska deffenitivt använda den för att spela in,

men ochså för att ha lite "kul" med,

Tror jag skaffat ny leksak då tiden kommer för mig att spela ute.

men som sagt, deffenitivt inspelning, men replokalsanpassad skadar inte heller

Mycket rock/distat /Brian may queen-sound, / Mycket Muse / Spelar inte mycket clean, det händer men mest blir det ganska distat,

Gillar Imponerande/Mäktiga/ sound, som ett skysst brett harmonics-solo eller Muse invinciblesolo etc.

klibbiga rocksolon :rolleyes:

Redigerat av spawnfestis
Postat

Jag spanar in Vox Valvetronix/cs (50w med dubbel 12:a, tror jag det är, har inte den exakta modellbeteckningen framför mig just nu). Verkar vara en mångsidig combo, som dessutom kombinerar digital teknik med rör. Och... man det finns inbyggd broms, så man kan få ut fullt fläsk med låg volym, vilket är bra, mycket bra till och med. Finns diverse demos på denna, inte minst på Youtube. Går loss på 3500-4000 kr på ett ungefär. Det kanske kan vara något?

Postat (redigerat)
Jag spanar in Vox Valvetronix/cs (50w med dubbel 12:a, tror jag det är, har inte den exakta modellbeteckningen framför mig just nu). Verkar vara en mångsidig combo, som dessutom kombinerar digital teknik med rör. Och... man det finns inbyggd broms, så man kan få ut fullt fläsk med låg volym, vilket är bra, mycket bra till och med. Finns diverse demos på denna, inte minst på Youtube. Går loss på 3500-4000 kr på ett ungefär. Det kanske kan vara något?

Hej! Tack för tipset, ska deffenitivt kolla in den när jag drar imorgon för att provspela.

tyverr verkade youtube kommentarerna inte vara så possitiva, men jag ska prova den, tack så mycket :rolleyes:

fler förslag?

Edit: läst lite om den, verkar vara otroligt poppis

Redigerat av spawnfestis
Postat

Kolla på Line 6 Flextone III. Gillar den starkt och tycker det låter mycket goare än Vox digitala stärkare.

En digital stärkare med massa modeller och även lite effekter.. De modeller som du ska checka in är Marshall super leaden, Marshall JTM-45:an och dual rectifiern.. Shit vad dom låter bra för att vara digitalt!!!! Vox ac30 och Fender Twin låter också väldigt bra.

Delayet är hämtat från deras kända delaypedal dl4 så det är bra också.

Postat
Kolla på Line 6 Flextone III. Gillar den starkt och tycker det låter mycket goare än Vox digitala stärkare.

En digital stärkare med massa modeller och även lite effekter.. De modeller som du ska checka in är Marshall super leaden, Marshall JTM-45:an och dual rectifiern.. Shit vad dom låter bra för att vara digitalt!!!! Vox ac30 och Fender Twin låter också väldigt bra.

Delayet är hämtat från deras kända delaypedal dl4 så det är bra också.

Gott det ska jag titta på,

tack! :rolleyes:

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.