Ewil Postat 10 februari 2009 Dela Postat 10 februari 2009 (redigerat) När jag importerar en i detta fallet Wav-fil laddas den in utan problem och peakarna ser ut att stämma men den låter helt annorlunda. Det är som att filen spelas upp framåt och baklänges samtidigt och loopar sig själv precis innan slutet. Har någon någon idé om vilka inställningar jag måste göra för att få det att fungera? Edit: Det gäller SX3. Redigerat 10 februari 2009 av Ewil Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dj_Aladdin Postat 13 februari 2009 Dela Postat 13 februari 2009 Har du prövat högerklicka på filen och valt "resample"? (gömmer sig i nån undermeny) Jag hade liknande problem när jag importerade monofiler som den spelade upp i dubbel hastighet, "resample" rättade till detta... Bara en tanke... Lycka till! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ewil Postat 16 februari 2009 Trådstartare Dela Postat 16 februari 2009 Tack. Det har jag provat men sample raten stämmer. Jag provade att importera en längre wav-fil också med samma kbit och khz och allt vad det heter. Det fungerade utan problem och nu upptäckte jag en lite ikon i den ickefungerande ljudfilen. Det är en Fjärdedelsnot och en pil efter. oI <-> Så ser den ut ungefär. "oI" är en not ☺️ Jag hittar inte i manualen den är ju tysk...eh? Så jag hoppas någon vet vad det betyder. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ewil Postat 21 februari 2009 Trådstartare Dela Postat 21 februari 2009 (redigerat) Kom igen, den som kan hjälpa mig vinner en gott och blandat. Vad betyder denna ikon? Redigerat 21 februari 2009 av Ewil Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sjodahl Postat 22 februari 2009 Dela Postat 22 februari 2009 Dubbelklicka på samplingen sedan trycker du på music-mode! MVH Simon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ewil Postat 22 februari 2009 Trådstartare Dela Postat 22 februari 2009 Dubbelklicka på samplingen sedan trycker du på music-mode! MVH Simon Men halleluja prisa shiva tack ska du ha! Underbart! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.