Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

När jag importerar en i detta fallet Wav-fil laddas den in utan problem och peakarna ser ut att stämma men den låter helt annorlunda.

Det är som att filen spelas upp framåt och baklänges samtidigt och loopar sig själv precis innan slutet.

Har någon någon idé om vilka inställningar jag måste göra för att få det att fungera?

Edit: Det gäller SX3.

Edited by Ewil
Annons
Posted

Har du prövat högerklicka på filen och valt "resample"? (gömmer sig i nån undermeny)

Jag hade liknande problem när jag importerade monofiler som den spelade upp i dubbel hastighet, "resample" rättade till detta...

Bara en tanke... Lycka till!

Posted

Tack. Det har jag provat men sample raten stämmer. Jag provade att importera en längre wav-fil också med samma kbit och khz och allt vad det heter.

Det fungerade utan problem och nu upptäckte jag en lite ikon i den ickefungerande ljudfilen. Det är en Fjärdedelsnot och en pil efter.

oI <-> Så ser den ut ungefär. "oI" är en not ☺️ Jag hittar inte i manualen den är ju tysk...eh? Så jag hoppas någon vet vad det betyder.

Posted (edited)

Kom igen, den som kan hjälpa mig vinner en gott och blandat.

Vad betyder denna ikon?

post-12928-1235259909.png

Edited by Ewil
Posted
Dubbelklicka på samplingen sedan trycker du på music-mode!

MVH

Simon

Men halleluja prisa shiva tack ska du ha! Underbart!