Frengers Postat 27 november 2004 Postat 27 november 2004 (redigerat) LÅTNAMN: inget ARTIST/GRUPP: jag johan GENRE: Pop LÅTLÄNGD: 3:03 KOMPOSITÖR: jag johan PRODUCENT: EV. MEDVERKANDE: jag INSPELNINGSÅR: början av 2003 FORMAT: mp3 STORLEK: 2.8 mB STATUS: Gammal test LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag mja, jag hittade den här gamla låten som är typ den enda jag spelat in på MIN dator. Efter den här låten började datorn sega ner och det gick inte så bra längre. Iaf så tyckte jag att den lät la ganska bra ändå...förutom sången. Skit i sången, och speciellt texten... satt typ och sjöng ur en Lisa Miskovsky-text tror jag det var (inte för att jag tycker hon är bra). Så texten kan du bara strunta i. Men låtens uppbyggnad och det kan man ju alltid anmärka på. Redigerat 27 november 2004 av Frengers
Kill All Autotuner Postat 27 november 2004 Postat 27 november 2004 Slyngelpop är alltid aktuellt 🙂 Kommer att tänka på The Strokes av nån anledning. Inte tokigt alls , lite rå än så länge. Saknas bottenfundament. Annars är det övertygande....
hammagrella Postat 27 november 2004 Postat 27 november 2004 Cool! Känns oslipat än sålänge, men det är ett schysst driv särskilt i instrumentalpartierna innan verserna. Går säkert att göra nåt riktigt bra av.... Mina förslag: Tajta till otajtheterna mellan gitarr och trummor som ballar ur då och då. Ta fram den där syntslingan, sparsamt men mycket mer framträdande. Intressant helt klart.
Frengers Postat 27 november 2004 Trådstartare Postat 27 november 2004 minns att jag också gjorde en längre version av denna låten, med ett gitarrsolo och lite mer intro och outro...hittar inte den dock 😆 ...nåja, vet inte vilken som var den bättre ändå...
joachime Postat 27 november 2004 Postat 27 november 2004 Trummorna låter jag-trycker-på-demo-knappen-på-min-casio, det-brukar-funka. Sångaren (du) måste våga sjunga ut mer (nu låter jag väl som en studiecirkelledare). Mummel i mikrofonen har inte varit accepterat sen Dinosaur Jr blev signade till majorbolag 1993.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.