Jump to content
Annons

Inspelning?


Andree

Recommended Posts

Hej!

Jag skulle vilja få möjlighet att spela in låtar från digitalpiano till dator (Sonar) i audioformat. Jag behöver någon form av externt ljudkort för att kunna göra detta har jag förstått, så då är min fråga, fungerar M-Audio Fast Track i detta syfte eller är den bara kompatibel med elgitarrer?

Tacksam för svar!

/Andrée

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Borde funka. Den har väl en ingång som går att koppla till LineIn om jag förstått rätt. En kabel från pianot in där.

Det blir bara mono. Stereo är trevligt på pianon. Men du kan ju lägga stereo-effekt på i inspelningsprogrammet.

Vill du ha ännu bättre ljud så är det nog en finess om du kan ta midi från pianot in i datorn. Det finns fantastiskt bra "virtuella instrument" som tar emot midi-signalerna och sen gör ljud av det. Är det för inspelning så kan man ibland ställa in dem på "extra bra ljud" och sen låta dem tugga den tid det tar på en slö dator att göra om till ljud.

Men som sagt, det borde funka.

// Gunnar

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Gunnar!

Tack för ditt svar, vad skönt att höra att det borde fungera. Jag funderade lite på om det inte går att välja stereo även på input-kanalen. Det finns en knapp på framsidan där man kan göra denna inställning, i så fall borde även pianot bli inspelat i stereo.

Finns det någon som vet om detta stämmer?

/Andrée

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...