Jump to content
Annons

ez drummer i protools


MorpH75 (oregistrerad)

Recommended Posts

MorpH75 (oregistrerad)

Har idag inköpte ett ezdrummer och försökt instaler det i mitt protools. Ett problem uppstÄr som ja ldrig tidigare varit med om. Programmet Àr instalerat men gÄr inte att finna i instruments menyn. NÄgon som vet va detta kan bero pÄ ?

daniel

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
MorpH75 (oregistrerad)
Har idag inköpte ett ezdrummer och försökt instaler det i mitt protools. Ett problem uppstÄr som ja ldrig tidigare varit med om. Programmet Àr instalerat men gÄr inte att finna i instruments menyn. NÄgon som vet va detta kan bero pÄ ?

daniel

beror det pÄ vart man lÀgger det?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Med AD Àr det sÄ att man mÄste skapa ett stereo Instrument track, om man tar mono sÄ kommer inte AD upp. Kanske samma med EZ?

I övrigt tror jag att ProTools (till skillnad frÄn VST-hostar som Cubase) anvÀnder sig av fasta sökvÀgar för plugins sÄ man ska inte kunna "lÀgga pluggen fel" vid installation.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 8 mĂ„nader senare...

Jag har installerat EZ Drummer men hittar inte ens nĂ„gon Instruments-meny? Har skapat ett Stereo Instrument Track, hur gör jag sen? Ska tillĂ€ggas att jag Ă€r nybörjare Deluxe i Pro Tools 🙂

Redigerat av amb01
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

hm ser man inte insert slotsen i mixern eller nÄn track view? som hÀr dÀr de har xpand inladdad som instrument:

http://www.barryrudolph.com/mix/ptimages/instrumenttrack.gif

har du kastat ett öga i manualen..?

Redigerat av Lars XLN Audio
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag lyckades fixa sĂ„ att det fungerar. 🙁

Nu undrar jag istÀllet lite mer om hur jag gör ett "eget" trumspÄr, allstÄ sÄ man sjÀlv placerar ut bassdrum, snare m.m. UngefÀr som man gjorde i de gamla trackerprogramen förr i tiden. Undrar ocksÄ om man ska lÀgga varje trumma i olika spÄr? D.v.s snare i ett spÄr och bassdrum i ett. Om ja, hur gör jag det pÄ bÀsta sÀtt?

EDIT: Har lyckats Àndra i de befintliga trumspÄren genom att öppna med MIDI-editorn i Pro Tools efter att jag dragit över ett beat frÄn EZ Drummer. Efter att jag lagt till litegrann sÄ blev beatet dock lite för lÄngt. D.v.s den slutade inte pÄ rÀtt stÀlle sen nÀr jag hade stÀngt MIDI-editorn. Det Àr lite "blank" information i SpÄret. Försökte trimma det men det verkar vara svÄrt att trimma pÄ exakt rÀtt stÀlle?

NI fÄr gÀrna skriva lite om hur ni brukar gÄ tillvÀga nÀr ni gör trumspÄr. Finns det helt enkelt nÄgot annat smidigt program sÄ man kan göra fÀrdigt hela trumspÄret och sen importera det i Pro Tools?

Redigerat av amb01
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...