Jump to content
Annons

House/Electro Mixare?


studio54sweden

Recommended Posts

  • 4 veckor senare...
Annons
Tragication (oregistrerad)
Tjenare! Tänkte kolla om det finns några som pysslar med house/electro produktioner som har lust att utbyta lite erfarenheter .. Jsälv har jag pysslat med det i några år nu så börjar (förhoppningsvis) få ok koll på hur man får ett cleant och schyst dans-sound .. Keep it cool!

Jag är nog egentligen raka motsatsen till vad du söker men ändå, skadar inte att fråga... Jag är i stort behov av en dance-mixare! Jag och mitt band Tragication behöver få ihop ca 8 låtar på 6 veckor, utan någon som helst kunskap om mixning! Vi har egenkomponerat material med melodi, text, noter, ackord etc. Har även en ordentlig studio för inspelning av sång, men har inga bakgrunder att sjunga till...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är nog inte exakt vad du söker kanske, men jag skulle gärna vilja utbyta lite erfarenheter med dig om du är intresserad av det.. jag har hållit på med house/electro i knappt ett år, så jag är kanske inte världsbäst på det 😄 men det är något jag verkligen brinner för o det är det absolut roligaste jag vet! Jag är även dj så jag har ju lite känsla för hur låtarna ska vara uppbyggda osv.. jag jobbar mest i reason, men även cubase. Hade vart kul o snacka lite house/electro om du har lust!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tragication (oregistrerad)
Jag är nog inte exakt vad du söker kanske, men jag skulle gärna vilja utbyta lite erfarenheter med dig om du är intresserad av det.. jag har hållit på med house/electro i knappt ett år, så jag är kanske inte världsbäst på det 😄 men det är något jag verkligen brinner för o det är det absolut roligaste jag vet! Jag är även dj så jag har ju lite känsla för hur låtarna ska vara uppbyggda osv.. jag jobbar mest i reason, men även cubase. Hade vart kul o snacka lite house/electro om du har lust!

Mina erfarenheter är nog inte så mycket att ta del av... Har skrivit egen musik så länge jag kan minnas men har aldrig mixat något ordentligt. Bara smålekt i wavelab... Skulle gärna lära mig, men hinner nog knappast på 6 veckor. Sitter här med mina finale-noter, kassa midifiler och texter. Vet inte ens vart jag ska börja... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...