Jump to content
Annons

lättvikts trummprogram/ sampler VST


bogii (oregistrerad)

Recommended Posts

bogii (oregistrerad)

Hoj

Jo det är så att jag precis kommit igång med att spela in på min mini laptop (asus eee, 1,6Ghz, 1 gb ram).

Allt funkade frid å fröjd (för mina behov) tills jag installerade EZ-drummer, då började burken säga ifrån.

De inbygga trummorna som följer med i cubase sx3 (lm7?) funkar utan problem, men de låter ju fördjävligt.

Någon som har något tips?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
DieHard (oregistrerad)

Du menar att du får problem med cubase? 😄 Hur i såna fall? Du måste beskriva bättre för att någon ska kunna svara på frågan. Nej de där gamla trummorna från cubase är rena skiten 😄 De gör ingen glad. Eller baspluggen.

Redigerat av DieHard
Link to comment
Dela på andra sajter

bogii (oregistrerad)

Hej!

Ursäkta... kanske förklara dåligt.

Nej inga problem med cubase, det jag vill säga var att jag behöver ett program som inte är så krävande,

eftersom min dator bara har 1.6Ghz processor med 1gb ram.

Cpu mätaren (i cubase) hoppar upp på lite över halv när jag laddar Ez drummer och jag få de där typsika fula knäpp-ljuden som blir av en dator som pressas för hårt.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

'Har du asiodrivrutiner på ditt ljudkort? EZ-drummer är en plugg som drar väldigt lite cpu så den ska det inte vara något problem med.

Link to comment
Dela på andra sajter

bogii (oregistrerad)
'Har du asiodrivrutiner på ditt ljudkort? EZ-drummer är en plugg som drar väldigt lite cpu så den ska det inte vara något problem med.

Jag använder pod xt som ljudkort.

Addictive Drums drar inte så mycket. Jag har bara 1 gb ram och jag klarar mig fint. Det är när jag börjar lägga på tusen effektpluggar som det börjar sega men bara själva AD drar inte mycket.

Så addictive drums drar mindre än ezdrummer?

Tack för tipset, ska försöka kolla upp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...