Guest bogii Posted January 26, 2009 Posted January 26, 2009 Hoj Jo det är så att jag precis kommit igång med att spela in på min mini laptop (asus eee, 1,6Ghz, 1 gb ram). Allt funkade frid å fröjd (för mina behov) tills jag installerade EZ-drummer, då började burken säga ifrån. De inbygga trummorna som följer med i cubase sx3 (lm7?) funkar utan problem, men de låter ju fördjävligt. Någon som har något tips?
Guest DieHard Posted January 26, 2009 Posted January 26, 2009 (edited) Du menar att du får problem med cubase? 😄 Hur i såna fall? Du måste beskriva bättre för att någon ska kunna svara på frågan. Nej de där gamla trummorna från cubase är rena skiten 😄 De gör ingen glad. Eller baspluggen. Edited January 26, 2009 by DieHard
Guest bogii Posted January 26, 2009 Posted January 26, 2009 Hej! Ursäkta... kanske förklara dåligt. Nej inga problem med cubase, det jag vill säga var att jag behöver ett program som inte är så krävande, eftersom min dator bara har 1.6Ghz processor med 1gb ram. Cpu mätaren (i cubase) hoppar upp på lite över halv när jag laddar Ez drummer och jag få de där typsika fula knäpp-ljuden som blir av en dator som pressas för hårt.
Oddgrooves Posted January 27, 2009 Posted January 27, 2009 Det korta svaret är: Byt dator. Annars är det nog till att uppgradera RAM, justera buffer, stänga av trådlöst och alla de andra standardlösningarna om du vill kunna använda pluggar värda namnet. Per
Guest DieHard Posted January 27, 2009 Posted January 27, 2009 'Har du asiodrivrutiner på ditt ljudkort? EZ-drummer är en plugg som drar väldigt lite cpu så den ska det inte vara något problem med.
Guest DieHard Posted January 27, 2009 Posted January 27, 2009 Det korta svaret är: Byt dator. Öhh nej. Datorn han har räcker tillräckligt för att göra musik med utan problem.
Rabieshund Posted January 27, 2009 Posted January 27, 2009 Addictive Drums drar inte så mycket. Jag har bara 1 gb ram och jag klarar mig fint. Det är när jag börjar lägga på tusen effektpluggar som det börjar sega men bara själva AD drar inte mycket.
Guest bogii Posted January 31, 2009 Posted January 31, 2009 'Har du asiodrivrutiner på ditt ljudkort? EZ-drummer är en plugg som drar väldigt lite cpu så den ska det inte vara något problem med. Jag använder pod xt som ljudkort. Addictive Drums drar inte så mycket. Jag har bara 1 gb ram och jag klarar mig fint. Det är när jag börjar lägga på tusen effektpluggar som det börjar sega men bara själva AD drar inte mycket. Så addictive drums drar mindre än ezdrummer? Tack för tipset, ska försöka kolla upp!
Recommended Posts