Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

I vilka program finns vettigt stöd för multicore egentligen?

Vilken processor skulle ni välja?

Intel Core 2 Duo 3.0, 1333 eller

Intel Core 2 Quad 2.5, 1333?

Mest intresserad av att köra ProTools M-powered i XP.

Vill använda tunga reverb samt mkt samples.

Annons
Postat

Till min nuvarande burk valde jag en Quad, med 1600MHz buss på processor och moderkort - och 1600MHz minnen. Snacka om att det blev skillnad jämfört med min gamla singelcore! 😎 Jag kör Cubase, som har stöd för de 4 kärnorna - men alla DAW-programmen har väl stöd för 4 kärnor i dag...?

Postat

Kör på quad. Alla PT distros klarar upp till åtta kärnor.

creel (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jag köpte en Core 2 Duo (E8400) i december och ångrar det lite 😏 Visste inte att PT och Cubase hade stöd för det...

Redigerat av creel
Postat (redigerat)

När jag köpte min dator hade precis Core 2 Duo kommit ut. Köpte då en 2.4GHz processor som jag ångrar lite .. känns inte så värst snabbt fast det är en dubbelkärnig processor. Bara ett litet tag efter core så kom ju quad core ut, det sved lite. Mja, kanske lite snabbare känns den nog jämfört med den 450MHz + ~300mb ram jag hade innan jag köpte ny PC, men jag hade lite högre förväntningar!

Så köp en Quad Core, vilket du redan har gjort va? 😮 är nog lite sent ute :rolleyes:

Nästa köp blir en Mac Pro, inget snack om saken .. är så trött på Windows miljön .. 😱

Redigerat av Opiiate
creel (oregistrerad)
Postat
När jag köpte min dator hade precis Core 2 Duo kommit ut. Köpte då en 2.4GHz processor som jag ångrar lite .. känns inte så värst snabbt fast det är en dubbelkärnig processor. Bara ett litet tag efter core så kom ju quad core ut, det sved lite. Mja, kanske lite snabbare känns den nog jämfört med den 450MHz + ~300mb ram jag hade innan jag köpte ny PC, men jag hade lite högre förväntningar!

Så köp en Quad Core, vilket du redan har gjort va? 😮 är nog lite sent ute :rolleyes:

Nästa köp blir en Mac Pro, inget snack om saken .. är så trött på Windows miljön .. 😱

Man kan ju alltid köra OS X på en PC 😮

Postat (redigerat)

Man kan ju alltid köra OS X på en PC 😮

Såvitt jag vet så är det inte lagligt? sen är det hårdvaran i sig som jag gillar hos en Mac, dubbla processorer (som vissa PC maskiner också har, men betydligt slöare busshastighet). Nej! ska det vara Mac så ska det vara hundraprocentigt!

Redigerat av Opiiate

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.