Nexustwins Postat 13 januari 2009 Postat 13 januari 2009 Hej, jag har nyligen fått hem ett mixer bord från ALTO av modellen GHIBLI FX16, tyvärr så fanns det ingen adapter med, något som jag visste när jag köpte den. Jag hade förhoppningar på att det skulle finnas korrekta beskrivningar i manualen ang. volt / ampere tal, dock hittar jag bara voltantalet (18 volt) och inget annat. Är det någon som har en mixer av samma modell som kan hjälpa mig med specifikationerna för adaptern. Jag skulle visserligen kolla detta med rätt utrusning, med det skulle resultera i mer jobb än det är värt. 😕 Tack på förhand!
Claes Holmerup Postat 13 januari 2009 Postat 13 januari 2009 (redigerat) Står det inget precis intill kontakten på mixern? Annars borde det gå att fråga i en butik som säljer Alto, som kan ringa upp distributören (Polysonic) och fråga - eller om distributören godkänner att slutkunder ringer direkt till dem med sådana frågor... Redigerat 13 januari 2009 av Claes
Nexustwins Postat 14 januari 2009 Trådstartare Postat 14 januari 2009 Tack för svaret, det fanns ingen information bredvid uttaget (Något som jag också reagerade på). Jag mailade dock ALTO via deras webbsida, www.altoproaudio.com och fick ett snabbt svar! Adaptern som jag skulle ha var följande: 230V/50Hz_AC24V/500mA_EI-41_EU Dock känns detta lite märkligt, eftersom det står 18 volt i manualen, vad kan det bero på? //Sebbe
Claes Holmerup Postat 14 januari 2009 Postat 14 januari 2009 Om den ska ha in AC, så sitter det likriktare och reglering i mixern, så om de säger att det ska funka med en trafo på 24V AC, så stämmer det säkert. Hade det varit DC, så hade jag däremot inte litat det minsta på svaret... 😕
Nexustwins Postat 14 januari 2009 Trådstartare Postat 14 januari 2009 Det betyder alltså att jag ska ha en sån här men med 500 mA istället? http://www.kjell.com/?item=44209&path=...00000,353500000 En Ac/Dc kommer alltså inte att fungera? Tack för dina snabba svar Claes, uppskattas mycket!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.