Gäst Postat 12 januari 2009 Postat 12 januari 2009 Hej! Jag sitter med en midi-fil i Pro Tools och behöver hjälp. Jag har en Mbox2 som jag har kopplat med en midi-kabel till min synt, en Motif ES8. Jag har satt denna i GM-läge som jag äntligen hittade långt in i en meny, och nu har jag kommit så långt att jag skall spela upp mina midi-spår från Pro Tools. Varje gång jag startar om låten (Stop/Play) så återställs ljudet på kanal 10, dvs trummorna och blir GM:001 . Jag har varit inne på MIDI Event List (Ctrl+W) och kollat men förstår inte vilken parameter jag skall ändra. Jag har en parameter som heter Program Change med 3 variablar: 0 0 0 och jag har upptäckt att när jag ändrar första nollan så ändras ljudet i GM-banken, men jag lyckas inte byta bank. Har dessutom inte lyckats ta reda på vart jag hittar hur ljuden är adresserade i synten. Vore tacksam för svar, detta är ett nytt område för mig! Mvh. Robin
ChrisHero Postat 27 april 2010 Postat 27 april 2010 Hej! Jag sitter med en midi-fil i Pro Tools och behöver hjälp. Jag har en Mbox2 som jag har kopplat med en midi-kabel till min synt, en Motif ES8. Jag har satt denna i GM-läge som jag äntligen hittade långt in i en meny, och nu har jag kommit så långt att jag skall spela upp mina midi-spår från Pro Tools. Varje gång jag startar om låten (Stop/Play) så återställs ljudet på kanal 10, dvs trummorna och blir GM:001 . Jag har varit inne på MIDI Event List (Ctrl+W) och kollat men förstår inte vilken parameter jag skall ändra. Jag har en parameter som heter Program Change med 3 variablar: 0 0 0 och jag har upptäckt att när jag ändrar första nollan så ändras ljudet i GM-banken, men jag lyckas inte byta bank. Har dessutom inte lyckats ta reda på vart jag hittar hur ljuden är adresserade i synten. Vore tacksam för svar, detta är ett nytt område för mig! Mvh. Robin Kolla vilken Midi kanal du skickar och tar emot med i ProTools. Du har ju 16 kanaler att välja mellan och då med olika sounds i din synth.
peterT Postat 27 april 2010 Postat 27 april 2010 Man byter bank med ControlChange 0 och 32 iallafall på en Yamaha Mu90.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.