Jump to content
Annons

Logic 7 buggar


eon

Recommended Posts

Är det bara jag som har märkt att dom kanske inte var helt klara med programet innan dom släppte det?

Som att programet kan hänga sig om man tar "Open recent" eller när man bouncar så hänger sig hela datorn?

Har inte haft några liknade problem med tidigare versioner.

Kör den på en G5a så det lär ju inte vara datorn, reason, logic 6 osv. fungerar utmärkt

Redigerat av eon
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Sitter med Powerbook G4.. har inte märkt någon speciell bug... än. Jag har använt både Bounce och Open Recent.

Däremot står stämmaren på 410 Hz som default, och det har gjort att jag stämt bort min gitarr ett par gånger. Kanske lätt fixat, men jag har inte tagit tag i det.

Programmet avslutades idag när jag tinade upp ett fruset spår, under tiden låten spelades. Men jag får nog skylla mig själv. 😎

Redigerat av MusicNixon
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Jag har haft problem med några grafikbuggar. Men sedan verkar det lasta ned min dator något alldeles extremt. Jag har en G4/800 mHz, och ibland har programmet stoppat mitt under inspelning och sagt att systemet är överbelastat. Samma när jag öppnade typ tredje kompressorn i mix. Jag menar, min gamla G3/300 klarar utan vidare att spela upp 32 spår och betydligt fler pluggar än så (i Cubase 5.1). Kan det verkligen vara rätt att min G4 ska gå på knäna? Jag köpte nyligen datorn begagnad, så jag har inte tidigare kört Logic 6 och kan inte jämföra hastigheten.

Hälsningar

/Henrik

Link to comment
Dela på andra sajter

olivetti (oregistrerad)

Hej! Undrar om ngn kan hjälpa mig.

Har ett problem med AU pluggar ( Korg legacy collection )

Logic Express AU manager vägrar att "validera" dem.

Får bara ett felmeddelande som för mig är grekiska och

där jag ombedes att korrigera felet. Men av texten så kan jag

inte utläsa vad som är fel.

Ngn som har en susning?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag uppgraderade i förrgår och har ännu bara hunnit småtesta saker. Är helt lyrisk över att jag äntligen fått alla pluggar och synthar! Så jävla skönt.

Era problem har jag inte märkt av (ännu), men däremot uptäckte jag direkt att det blivit något knas med midi:t. Jag spelade in lite midi för att köra med mjukvarusyntharna på min senaste inspelning, och märkte att det lät precis som det skulle när vi spelade in, men när vi skulle lyssna på det så var det transponerat ned ett steg. Eller egentligen var midi:t som det skulle, men för att det skulle stämma i tonart så fick jag transponera upp det ett hack. Helt sjukt.

Sen när vi gjorde några pålägg så märkte jag att en annan synth vi lade behövde transponeras upp 2 steg för att hamna rätt. Trots att allt låg som det skulle.

ingen som har en teori?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Nu har jag kört det ett tag och hittat fler konstigheter :

- jag kan inte längre dubbelklicka på "overview" beräknaren för att snabba på processen. Det står i manualen att jag ska kunna göra det men det händer inget när jag prövar.

- jag förlorade min gratis-plugg Izotope Vinyl(?) och när jag installerade om den kom den ändå inte upp i listan över AU-pluggar i mitt nya logic.

- jag kan inte hitta inställningen för Freeze-filer, där man enligt manualen ska kunna ställa in bit-ljupet på dessa. Läser jag fel eller finns den på ett hemligt ställe?

- logic har krashat en näve gånger när jag växlat mellan olika arrangemang

utöver detta undrar jag om det är meningen att man ska ha kvar sitt gamla logic och bara installera 7an eller om man ska avinstallera 6an innan man kör in sjuan?

Jag har gjort det förstnämnda, men jag är inte säker på att det var rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Ingen hängning sen jag installerade vid Open Recent och Bounce..

de nyu pluggarna använder rejält med kraft, stor skillnad mellan 6:an och 7:an vad gäller belastning av systemet.

inga tredje part au pluggar har valideras. trist. inte ens efter ny installation.

det är nog bra av ha kvar 6:an än så länge. det kommer snart en uppdatering

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! Undrar om ngn kan hjälpa mig.

Har ett problem med AU pluggar ( Korg legacy collection )

Logic Express AU manager vägrar att "validera" dem.

Får bara ett felmeddelande som för mig är grekiska och

där jag ombedes att korrigera felet. Men av texten så kan jag

inte utläsa vad som är fel.

Gå till Logic -> Inställningar -> Start AU Manager

Klicka i de pluggar som du vill köra.

Kör Logic Express själv, har funkat klockrent, utom den gång jag

fastna i sladden och ryckte ur usb-ljudkortet mitt under

inspelning...märkligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det bara jag som har märkt att dom kanske inte var helt klara med programet innan dom släppte det?

Som att programet kan hänga sig om man tar "Open recent" eller när man bouncar så hänger sig hela datorn?

Har inte haft några liknade problem med tidigare versioner.

Kör den på en G5a så det lär ju inte vara datorn, reason, logic 6 osv. fungerar utmärkt

Avinstallera version 6 innan du installerar 7:an!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...