Jump to content
Annons

Creative Xfi XtremeMusic


HerrGredelin

Recommended Posts

Hej, jag har ett creative xfi xtrememusic i min burk och har precis börjat bli intresserad av musikinspelning.

nu vill jag alltså köpa en mick att spela in sång och akustisk gitarr med. fungerar detta ljudkort till det?

jag är extremt oerfaren inom det här och kan i princip ingenting, men jag har hört att detta paket ska vara prisvärt: http://www.emusic.se/default.asp?info=11727

vore det ett bra val till mitt ljudkort, eller vore det bättre att köpa ett helt nytt ljudkort med inbyggd preamp (vill dock hålla mig på samma totala kostnad) ? vad skulle ni göra?

undrar också vad jag behöver för tillbehör, kablar osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej, jag har ett creative xfi xtrememusic i min burk och har precis börjat bli intresserad av musikinspelning.

nu vill jag alltså köpa en mick att spela in sång och akustisk gitarr med. fungerar detta ljudkort till det?

jag är extremt oerfaren inom det här och kan i princip ingenting, men jag har hört att detta paket ska vara prisvärt: http://www.emusic.se/default.asp?info=11727

vore det ett bra val till mitt ljudkort, eller vore det bättre att köpa ett helt nytt ljudkort med inbyggd preamp (vill dock hålla mig på samma totala kostnad) ? vad skulle ni göra?

undrar också vad jag behöver för tillbehör, kablar osv.

Jag hade ett likadant ljudkort i min burk när jag började (för några år sedan). Fungerade bra för att koppla t.ex. gitarr rätt in (line) tyckte jag då. Jag köpte senare ett Edirol UA-25 externt ljudkort och en mikrofon, vilket blev mycket bättre. Priset för UA-25:an var ca. 2200 :-. Rekommenderar detta kort starkt, kör fortfarande med det. Mitt tips är att köpa ett externt ljudkort, typ en UA-25:a, då du får lägre latency och sedan en mikrofon. B1:an har jag nyligen införskaffat och är djävulskt nöjd 😆

Pris för både UA-25 och en B1:a blir ungefär 3400 kr.

/Jesus

Redigerat av jesus
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har också ett likadant ljudkort i en av mina datorer, och det funkar helt ypperligt att spela in gitarr via det genom just en VTB1-preamp!

Finns jättebra ASIO-drivare till det ljudkortet.

Testa att börja med ett sånt där paket med preamp och mikrofon, och byt upp ljudkort senare om det skulle behövas vettja!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...