Jump to content
Annons

IN FLAMES - Soundtrack to your escape


Deeps

Recommended Posts

Metal Amp Room

Har du kollat in Metal Amp Room? Kostar inte mycket och verkar vara bra. En polare använder det och är jättenöjd. Om det är just In Flamse ljud man är ute efter så är nog det optimalt, då det är baserat på In Flames grejer från deras Fredman Studio...

Och nej man får inte lägga ut grejer som man inte har rättigheter till... Inte ens i 30 eller 3 sekunder... Prova att spela in något liknande, alltså sound mässigt en rip-off och allt men inte en cover! Tänk bara på Bo Kaspers dom snor ju så det står härliga till men de gör inga regelrätta stölder, de mer snattar...😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Metal Amp Room

Har du kollat in Metal Amp Room? Kostar inte mycket och verkar vara bra. En polare använder det och är jättenöjd. Om det är just In Flamse ljud man är ute efter så är nog det optimalt, då det är baserat på In Flames grejer från deras Fredman Studio...

Och nej man får inte lägga ut grejer som man inte har rättigheter till... Inte ens i 30 eller 3 sekunder... Prova att spela in något liknande, alltså sound mässigt en rip-off och allt men inte en cover! Tänk bara på Bo Kaspers dom snor ju så det står härliga till men de gör inga regelrätta stölder, de mer snattar...😛

Anledningen till att jag lirade in just en In Flames låt var ju för att jämföra med orginalet. hehe

Men visst, jag lirar väl in något skoj då. 😮

// Henke

Link to comment
Dela på andra sajter

creel (oregistrerad)
Vem som helst hör väl att Tiny Terror är med på hela nya plattan? De har ju kombinerat den och 5150.
Vad jag förstår så spelar du inte i In Flames och innehar rättigheterna till materialet så tyvärr åker länkningarna bort både till originalet och din cover..

Forumets regel nummer 7

7. Uppladdade låtar ska vara dina egna.

När du postar låtar på forumet, ska det vara dina egna och inte en cover eller remix på någon utgiven låt. Inga delar av låten får tillhöra en annan upphovsman. Undantaget är om låten är en mycket tydlig parodi på en existerande låt.

Men man får ju lägga ut 30 sek av upphovsrättsskyddat material? Så var det alltid förut iaf (och då menar jag inte här utan överallt på nätet).

Låter i min bok fruktansvärt osannolikt så det får du nog slänga upp lite referenser till!

Jag har kollat upp detta ordentligt, så att vi kunde reda ut saken. Ni har rätt. Såhär har STIM sagt till en från Wikipedia som frågade:

Det är många som tror att man fritt får använda de första 30 sekunderna av ett upphovsrättsligt skyddat verk, men det stämmer inte. Om verket är upphovsrättsligt skyddat, krävs alltid tillstånd från upphovsmannen även om man vill använda sig av en mycket liten del av verket (låten). Tänk bara på ringsignaler till mobiltelefoner. Det rör sig oftast om mycket korta snuttar av kända låtar, men eftersom själva poängen är att man skall känna igen låten, så krävs alltså tillstånd för detta.

Stim licensierar svenska webbplatser, som sköts av svenska företag och privatpersoner. Det är domännamnsägaren vi i första hand licensierar, d v s den som är ansvarig för innehållet på webbplatsen. Om webbplatsen ägs och administreras av ett amerikanskt företag/organisation, så skall den alltså licensieras via våra systersällskap i USA. Vi har även en licens för streamade (alltså inte nedladdningsbara) smakprov av musik. Minimitariffen för att erbjuda sådana smakprov på max 30 sekunder är 100 kr/månad för totalt 20 minuter musik (= 40 ljudsmakprov). Du hittar mer information om våra licenser och tariffer på www.stim.se under rubriken "Musik på internet".

Hittade det här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Wikipediadisk...pphovsr%C3%A4tt

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...