Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Mitt TerraTec Phase 24FW har gått sönder så nu är det dags att hitta något nytt. Är lite skeptisk till Terratecs kvalité numera men har ändå valt att ha med ett kort från dem som alternativ så....

Dom de står mellan:

M-Audio Fast Track Pro LÄNK

Terratec DMX 6fire USB LÄNK

Vilket av dessa tror ni är bäst? Kanske finns det någon här som har erfarenhet av just något av dessa korten men alla råd och tips på andra ljudkort är välkomna. Vad jag behöver är microfoningång(javisst, här slår vi på stora trumman), MIDI i/o och utgång för hörlurar. Hade ju önskat FW egentligen nu när man kostat på sig ett kort med TI chipset men de verkar ju ha gått upp i rök :/

Budgeten ligger på runt 2000:- iaf.

Tack på förhand och en god jul 😏

ps:

använder pc med windows XP (tack brojd).

Redigerat av SlanT
Annons
Postat

Jag har tidigare haft problem med M-Audios macdrivrutiner som tappade kontakten med ljudkorten (2 olika) med jämna mellanrum (1-2 gånger på ett arbetspass)

Bytte till Presonus och problemet var ur världen.

Nu kanske du inte använder mac, och M-Audio kan ha förbättrat sina drivrutiner avsevärt under det dryga år jag använde deras utrustning senast.

Postat
Jag har tidigare haft problem med M-Audios macdrivrutiner som tappade kontakten med ljudkorten (2 olika) med jämna mellanrum (1-2 gånger på ett arbetspass)

Nu kanske du inte använder mac, och M-Audio kan ha förbättrat sina drivrutiner avsevärt under det dryga år jag använde deras utrustning senast.

Hade faktiskt samma problem med mitt Terratec men man får hoppas att de nya modellerna håller på den punkten. Väldigt frustrerande när man måste ner o greja under skrivbordet. Och nej jag använder inte mac (har uppdaterat inlägget) 😏

Presonus AudioBox USB kanske är ett alternativ då? Det som slog mig var att AudioBox körde på 24-bit / 44.1 kHz medans Terratec DMX har 24 Bit/192 kHz. Fråga för sig kanske men är detta någonting jag kommer märka? Fler som har erfarenhet av Presonus?

Postat

Hade faktiskt samma problem med mitt Terratec men man får hoppas att de nya modellerna håller på den punkten. Väldigt frustrerande när man måste ner o greja under skrivbordet. Och nej jag använder inte mac (har uppdaterat inlägget) 😏

Presonus AudioBox USB kanske är ett alternativ då? Det som slog mig var att AudioBox körde på 24-bit / 44.1 kHz medans Terratec DMX har 24 Bit/192 kHz. Fråga för sig kanske men är detta någonting jag kommer märka? Fler som har erfarenhet av Presonus?

Använde en Presonus FireBox i stort sett dagligen under 6 månaders tid när jag skrev mitt bands senaste platta, inget att klaga på där.

Men som sagt rörde det sig om en mac, ett annat audiointerface och Firewire, inte USB.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.