Jump to content
Annons

Hur gör dom?


JakeEK

Recommended Posts

Hej! Jag undrar hur man gör så att video och ljud synkar. till exempel när man ska spela in ett video klipp när man och sjunger och spelar gitarr och man vill inte spela in kamerans mick (den kanske inte ens har nån mick för att det är en webbkamera). Man vill att ljudet ska gå genom ljudkortet och bilden går insamtidigt som man spelar, för då kan man ställa in bättre ljud en vad kameran har. Jag vill få det så som många på youtube har, Här är några exempel:

<--- Han kanske har ställt in ljudet på micken med mixer utanför datorn och sen låtit kamernas mick ta upp det, men d är inte det jag är ute efter ( om d är så han gjort)

säkert jättresvårt att för stå vad jag menar men.

Jag är jättetacksam för svar, för jag behöver verkligen hjälp. TACK!

Redigerat av JakeEK
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har redigerat en del rörlig bild och det lättaste är att spela in ljudet samtidigt. I sitt redigeringsprogram drar man sedan den "bra" ljudfilen till man inte hör något delay om man lyssnar på dåda upptagningarna samtidigt. Att synka ljud enbart mot bild är i mina ögon betydligt svårare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar spela in med webbkameran och sen istället för inspelning av ljud från webcam så använder jag det ljudkort jag vill ha. Detta gör du på en pc windows xp i kontroll panelen och ikonen ljudenheter.

Jag brukar ibland spela in en mp3 som jag sen spelar upp och sen mimar jag framför webbkameran som också är en variant eller också gör man helt enkelt som emil säger men då gör man ju oftast mer än bara sitter framför datorn. Man kanske är utom hus nånstans och mimar i kameran osv osv 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Det normala är att man har en tidskod som kommer med på alla källor. Men det behövs proffs prylar för sånt. Annars är det nog

lättast att köra med den inbyggda kameran och sedan och matcha ljudspåren visuelt, typ matcha toppar mot toppar i något verktyg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...