Jump to content
Annons

Högtalare Till Ljukdkort?


PrototypProductions

Recommended Posts

hej, jag fĂ„r studio monitorer i "julklapp" 😆 Men jag vet faktiskt inte ett skit om hur man kopplar in dom och om man fĂ„r med rĂ€tt kablar för att kunna koppla in dom i mitt ljudkort .. NĂ„gon kanske vet det? đŸ˜Č

Jag har ett TC electronic konnekt 24d ljudkort och jag fÄr ett par Alesis M1 active 520!

Eller jag har kollat upp vart man ska sÀtta in högtalar kabeln i ljudkortet men frÄgan Àr dÄ om man fÄr med rÀtt kabel? :s

Om man inte fĂ„r med nĂ„gon kabel ihuvudtaget fĂ„r ni gĂ€rna berĂ€tta vad för kabel man ska ha 🙂

Skulle vara as schysst om ni kunde hjÀlpa mig med detta.

Mvh Douglas

Redigerat av PrototypProductions
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
okej tack 😆 SĂ„ tvĂ„ sĂ„nna hĂ€r fungerar? http://www.4sound.se/ProductDetails.aspx?m...rticleId=417693

// Douglas

TyvÀrr sÄ verkar de dÀr vara obalanserade, om du tittar pÄ kontakten sÄ har den bara en "svart ring"! Kunde inte hitta nÄgra balanserade telekablar dÀr heller.. Det fungerar ocksÄ med balanserad tele till XLR, eftersom monitorerna har bÄde tele- och XLR-ingÄngar, det sÄg jag dÀremot att de hade dÀr. Om du Àr lite osÀker sÄ gÄ till nÀrmsta musikaffÀr och frÄga efter balanserade kablar sÄ att du vet att du fÄr rÀtt - och du fÄr grejerna direkt i handen och slipper vÀnta pÄ att de ska komma med posten osv!

För övrigt vill jag varna för att bestĂ€lla frĂ„n 4sound, sĂ€rskilt sĂ„ hĂ€r innan jul... BestĂ€llde frĂ„n dem för ungefĂ€r en mĂ„nad sen. Leverans ska vara 2-7 arbetsdagar, efter 8 dagar mailade jag och frĂ„gade vad som hĂ€nt med min order.. Tog tvĂ„ dagar till innan jag fick svar och dĂ„ sa de att det kunde ta ganska lĂ„ng tid innan jag fick mina grejer eftersom de bĂ„de hade trassel med leverantörer och var underbemannade, samt under stressad julhandel! Tog ungefĂ€r fyra veckor innan jag fick mina grejer, och dĂ„ hade jag avbestĂ€llt delar av ordern som skulle ta Ă€nnu mer tid... Aldrig mer 4sound onlinebestĂ€llningar för min del! SĂ„ att du vet đŸ˜Č

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

okej tack för infot đŸ˜Č Tror jag drar till musikbörsen inne i stan nĂ„gon dag ..

Har dom de jag söker? Mvh

Det tror jag absolut! Kom ihÄg att de ska vara balanserade, de har en förmÄga pÄ större musikaffÀrer ibland att tycka att det ska vara nÄgot annat! Men bara du propsar pÄ att du ska ha tvÄ balanserade tele-telekablar sÄ ska det nog gÄ bra!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
okej tack đŸ˜Č SĂ„ tvĂ„ sĂ„nna hĂ€r fungerar? http://www.4sound.se/ProductDetails.aspx?m...rticleId=417693

// Douglas

Ett annat fel med den dÀr kabeln förutom att det Àr endast TS Àr att det Àr en högtalarkabel som Àr anpassad för starka signaler frÄn tex ett slutsteg.

Du ska ha signalkabel (TRS) för linjenivÄ och ingen högtalarkabel.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...