Jump to content
Annons

V-machine... någon?


Munding

Recommended Posts

Hej alla, vet inte om jag postar i rätt forumdel, men jag chansar.

Det är som så att jag har köpt mig ett ex av SM Pro audios V-machine, den smidiga prylen som ska lira mjukvarusyntar precis som en gammal ljudmodul utan att kräva att man tar med sig datorn.

Nu är det som så, att antingen är jag fullständigt korkad, eller också är mjukvaran som följer med inte tillräckligt utvecklad ännu för att det ska gå att lägga över plugar från datorn till själva V-machinen, vilket väl borde va hela tanken med grejen, jag lyckas hur som helst inte..

Finns här någon annan som också äger en V-machine och som har samma problem, eller kanske har lyckats bättre?

Mvh Jonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fick följande meddelande om V-Machine i dag:

Denna vecka kommer SM Pro Audio att lägga upp en databas för VST Plugins till V-Machine, där downloads och uppdateringar kommer att läggas till dagligen.

Det kommer även en speciell Support-databas där ni och era kunder kan komma i direktkontakt med utvecklings-teamet och få assistans med Wizard-filer till olika Plugins som ni vill använda i V-Machine.

http://www.smproaudio.com/index.php?id=66&L=2

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej alla, vet inte om jag postar i rätt forumdel, men jag chansar.

Det är som så att jag har köpt mig ett ex av SM Pro audios V-machine, den smidiga prylen som ska lira mjukvarusyntar precis som en gammal ljudmodul utan att kräva att man tar med sig datorn.

Nu är det som så, att antingen är jag fullständigt korkad, eller också är mjukvaran som följer med inte tillräckligt utvecklad ännu för att det ska gå att lägga över plugar från datorn till själva V-machinen, vilket väl borde va hela tanken med grejen, jag lyckas hur som helst inte..

Finns här någon annan som också äger en V-machine och som har samma problem, eller kanske har lyckats bättre?

Mvh Jonas

Hej Jonas,

Jag jobbar på Fitzpatrick som importerar V-Machine till Sverige.

Många freeware-pluggar fungerar galant, testa t ex den utmärkta minimogue (http://glenstegner.com/softsynths.html).

Som du märkt fungerar även de medföljande pluggarna strålande.

Pluggar som kräver auktorisering är det lite omständigt att få in i V-Machine innan VFX editor-mjukvaran går från beta till v. 1.0. För närvarande behöver man lägga till en .txt-fil vid överföringen. Ett antal av dessa .txt-filer kommer att läggas upp på www.smproaudio.com under veckan.

Vi har redan fått .txt-fil en fil av dem för Native Instruments B4 II som fungerade kanon i V-Machine!

Detta problem förenklas som sagt radikalt när VFX 1.0 släpps inom kort.

Vi har dessutom just fått hit en fil med ny firmware som vi skall testa, denna kommer också att släppas under veckan.

Ha det fint//

Ulf Mickols

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Jag har också några frågor ang min V-Machine.

Fungerar även större vsti, som Ivory Piano, Scarbee C.E.P genom tex extern hd?

Klarar i så fall V av att ge usb-ström till extern hd eller ska man välja en med ac-adapter?

Drömläge för mig hade varit att ha i:

-Ivory Piano

-Scarbee C.E.P

-NI B4 II

-Korg Digital Edition

..för live bruk. Eller är det bara en dröm?

Om man måste ha en två usb-nycklar och en extern hd blir det kris? Går det att sätta i en usb-adapter för fler usb-ingångar?

Vänliga Hälsningar

Martin Jönsson

www.sittingbulls.se

ps. var kan jag hitta txt-filen som får B4 II att fungera i V?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Martin!

Att köra samplingsbibliotek via extern hd kommer enligt SM Pro Audio att fungera utmärkt när mjukvaran är färdigställd.

Man bör sannolikt använda ac-adapter till den externa hårddisken, men vi får kolla det med SM Pro Audio.

När stödet för kopieringsskydds-dongel är färdigt för respektive plugin i din lista kommer dessa högst sannolikt att fungera. Vi måste dock testa dem för att kunna garantera detta.

Stöd för USB-hub kommer absolut att finnas. Kan hända att det redan fungerar, vi har inte testat detta ännu tyvärr. Vi gör det omgående.

Wizard-filen för B4 II är ännu inte offentlig, måste be dig att avvakta tills den publiceras på SM Pro Audios hemsida. Vi har fått den och det fungerar grymt bra, även med två midikeyboards anslutna så att man kan köra två-manualigt.

Har du sett att de lagt upp ett antal wizard-filer idag? Gå till http://www.smproaudio.com/produkte/v-machi...r-plug-ins.html

De har även lagt upp en ny firmware-uppdatering, om du inte redan sett det, den hittar du på http://www.smproaudio.com/sonstiges/news-a...cle/12/146.html

Mvh///Uffe

Hej.

Jag har också några frågor ang min V-Machine.

Fungerar även större vsti, som Ivory Piano, Scarbee C.E.P genom tex extern hd?

Klarar i så fall V av att ge usb-ström till extern hd eller ska man välja en med ac-adapter?

Drömläge för mig hade varit att ha i:

-Ivory Piano

-Scarbee C.E.P

-NI B4 II

-Korg Digital Edition

..för live bruk. Eller är det bara en dröm?

Om man måste ha en två usb-nycklar och en extern hd blir det kris? Går det att sätta i en usb-adapter för fler usb-ingångar?

Vänliga Hälsningar

Martin Jönsson

www.sittingbulls.se

ps. var kan jag hitta txt-filen som får B4 II att fungera i V?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
Hmm...detta blir säkert tidens melodi.

Undras varför ingen tillverkat ett keyboard med denna maskin el liknande inbyggd.

Borde vara drömmen för gigande keyboardister.

Martin

Ideen är faktist inte ny då Receptor från www.museresearch.com har funnits ett tag.

För att vara konkret när det gäller din fråga tänker jag på http://openlabs.com Miko och Neko syntserie som kommer närmast det du beskrev.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Hej Uffe!

Jag satt precis i tankarna om att införskaffa mig just en sådan modul som klarar av att hantera samplingar vid live-bruk utan någon störande latency.

En plugg som jag fastnat väldigt mycket för är min Nexus, och undrar om även denna går att ladda in i V-maskinen?

Hur funkar dessa annars - jag tänkte just på latencybiten, och hur många pluggar man generellt får in i den? Vilka remote-möjligheter har jag från min Yamaha Motif ES8 och Nord Electro 3 ?

Vad tar ni för den burken om jag skulle gå via er?

Mvh. Robin Jacobsson

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Tjena,

V-machine låter ju perfekt, men är inte 1 Ghz CPU

och 512 MB RAM i minsta laget om man vill lasta på

flera lite "tyngre" pluggar ?

Kan man uppgradera RAM minnet ?

1 gb i flashdisken är inte så imponerande. Kommer

det en V-machine som har typ 100 gb framöver ?

Tänker på att många av dagens pluggar har ett

libary på flera gigg. Mitt Omnisphere har ett libary

på 30 gb. Även Dimesion pro har ett antal gigg i libaryt.

Link to comment
Dela på andra sajter

GIGAN (oregistrerad)

Hej!

Jag blev så lycklig när jag såg info om V-machine, till en början, vill säga 😱

Gjorde en förhandsbeställning och Deluxe musik ringde mig samma dag den kom.

Men när jag kom dit var beskedet, enkelt!

Köp den INTE!

Den funkar bara med deras egna pluggar, samt ett fåtal gratis plugins.

Jag har mailat tillverkaren ett antal gånger och de verkar helt oförstående

och hänvisar precis som Fizpatric till kommade uppdateringar.

Det har de gjort i mer än 6 månader!

Tanken var att bara lägga dll filen på machinen och ljudbilblioteken på en extern hd.

Tanken var god med det funkar inte, så avstå fram till uppdateringen är testad och bevisad att

den håller vad de lovar!!

GIGAN

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...