Jump to content
Annons

Plugins och licenser


Roadster

Recommended Posts

Köpte nyligen en M-box2 Factory med PT-LE 7.4 till min PC och har lyckats registrera min iLok-nyckel så att jag kan se att jag har följande 5 licenser på nyckeln: Moogerfooger Analog Delay, JOEMEEKSC2T Photo Optical Compressor, JOEMEEK VC5T Meequalizer, Cosmonaut Voice och Digidesign Maxim.

Nu till min fundering, var är dessa pluggar som jag har licensen till ? Ligger dom i någon mapp på installationsskivan? Sätter jag i iLok-nyckeln i datorn så händer inget, borde jag se pluggarna? Kan någon tala om hur man gör för att prova någon av dessa pluggar i protools?

Redigerat av Roadster
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du måste installera pluggarna som troligen ligger på nån medföljande skiva.

Köpte nyligen en M-box2 Factory med PT-LE 7.3 till min PC och har lyckats registrera min iLok-nyckel så att jag kan se att jag har följande 5 licenser på nyckeln: Moogerfooger Analog Delay, JOEMEEKSC2T Photo Optical Compressor, JOEMEEK VC5T Meequalizer, Cosmonaut Voice och Digidesign Maxim.

Nu till min fundering, var är dessa pluggar som jag har licensen till ? Ligger dom i någon mapp på installationsskivan? Sätter jag i iLok-nyckeln i datorn så händer inget, borde jag se pluggarna? Kan någon tala om hur man gör för att prova någon av dessa pluggar i protools?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du redan licensen borde det bara vara att ladda ner dom från Digidesigns hemsida annars.

På min skiva där själva Protoolsmjukvaran finns så står det att även BF, Xpand och optional Factory plug-ins är med. Jag har för mig att under installationen av PT så fick man frågan om man ville installera dessa samtidigt som PT. Sen när jag startade PT så fanns de bara där, pluggarna. Säkert att du inte redan har installerat dem i farten?

Mvh

Svante

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...