Jump to content
Annons

Om nån delar min musiksmak kanske ett samarbete vore kul


Dingbats

Recommended Posts

Tja, varför inte. Det är ju alltid kul att göra musik tillsammans med liksinniga! Min last.fm är här. Jag är mest intresserad av att göra nånting rätt experimentellt, typ lite noiseaktigt/musique concrète, men ändå lite poppigt. Typ The Olivia Tremor Control/Black Dice/Animal Collective. Vet inte hur bra det går att samarbeta över internet, men om det verkar intressant så säg till 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons
intressant och kul musik 🙂 är det sådan musik som på din myspace som du menar? väldigt kreativa och uppfinningsrika texter 🙂

Inte riktigt sån musik som i Myspace-länken i min signatur. Kanske en del åt pophållet som den, men mycket mer experimentellt.

Jag kanske är intresserad. Jag får kolla upp de grejerna du refererar till och se om det är något för mig...

Jag tycker det jag har hört av dig förut har varit intressant!

Kul! Hmm... sen jag postade tråden har jag nog egentligen blivit mer inne på att göra mer rena ljudexperiment. Lyssna på "The Bark and Below It" av The Olivia Tremor Control. Mer sånt och lite mer noiseaktigt som Black Dice, inte så himla mycket pop egentligen. Det är nog lättare att göra mer experimentella grejer om man inte ska träffas IRL.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller alltså det får ju vara melodier och ackord i låtarna, men bara att det inte står och faller med att man kommer på en catchig refräng. Att man inte behöver känna några begränsningar alls liksom, bara det är ljud som kommer ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe då kanske det är något för mig ändå jag känner inget tvång att ha cathy refräng tycker det är ett enformigt sätt att skriva musik att man reppeterar 4 fraser kanske 3 gånger i en låt 🤪 jag exprementerar gärna med musik men jag har tyvärr ingen egen studio men har tillgång till studio på min skola, har inte hunnit skaffa en hemstudio än^^

må väl

Björn

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe då kanske det är något för mig ändå jag känner inget tvång att ha cathy refräng tycker det är ett enformigt sätt att skriva musik att man reppeterar 4 fraser kanske 3 gånger i en låt 😲 jag exprementerar gärna med musik men jag har tyvärr ingen egen studio men har tillgång till studio på min skola, har inte hunnit skaffa en hemstudio än^^

må väl

Björn

Jag är lite inne på en musikal! Man skulle kunna vara flera som samarbetar om den. Men först kanske man måste skriva ett libretto...

Jag har en idé men det känns som ett så stort projekt att jag aldrig kommer klara det själv...

Link to comment
Dela på andra sajter

Musikal är ju super skoj jag har faktiskt varit med i en 😆 så har lite erfarenhet i det... har du någon idé på vad den ska handla om eller fall det ska vara en redan befintlig?

En barnmusikal. Det ska handla om en robot och ett monster, som bor i två olika världar som har varsin sorts musik. Och sen hamnar de en dag på respektive varelses födelsedagsmorgon i fel värld. Där de är fel och inte passar in. sen kommer de rätt genom en flod och simmar upp i rätt värld. Det ska vara tre akter först två med repektive figurs födelsedag. och sen en när de två figurerna möts och vaknar upp i respektive värld. Typ. Låter lite konstigt men det är svårt att förklara... :rolleyes: Vi får se...

Vilken musikal har du varit med i då?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
låter mysigt ju! då ska det vara rätt så stora kontraster i musiken antar jag för att få effekt?

jag känner några duktiga skådespelare och sångare/sångerskor 😆

jag var med i en nytappning av Tiggarens Opera förra året.

Oj nu tog jag lite lång tid på mig att svara igen. Tiggarens opera? Får kolla upp det! Ha ha Du känner duktiga sångare och sångerskor? Jag kanske borde försöka skriva ihop något då. Det där var först tänkt som en barnbok, som man skulle kunna läsa från två håll. Jag tecknade mycket förut. Men jag har inte jobbat något med musiken, och jag måste skriva om historien om det ska passa scenen. På bilderna skulle allt vara runda former i monster världen och kantigt i robotvärlden. Så jag tänkte stora kontraster i musiken oxå, och i rörelsemönstrena på skådespelarna (mjukt, kantigt) oxå ifall jag skulle göra något av det här. Jag kanske ska fundera lite på det här över julen...

Går du i någon sorts musik och teater skola eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...