Jump to content
Annons

Gratis inspelning och mixning erbjudes


Virvelvind

Recommended Posts

Jag pluggar just nu en kurs i musikproduktion på Växjö universitet. Mitt slutprojekt är att spela in och mixa en låt och till detta söker jag nu ett band/artist. Inspelning kommer ske i vår studio på universitetets campus, sedan fixar jag mixning på min egen utrustning hemma. Så ni behöver inte bo i Växjö, bara ni har möjlighet att ta er dit några gånger när vi spelar in. Jag har inte speciellt mycket erfarenhet, men stora ambitioner och god vilja så förhoppningsvis duger materialet till en schysst demo i alla fall. :-) För uppgiften är det främst en låt som krävs, men om tid finns kanske vi kan spela in två eller tre. Hade tänkt mig inspelning i december, gärna så tidigt som möjligt, senast innan jul.

Musikstilen får gärna vara "indie", i begreppets bredaste definition. Själv gillar jag allt från twee-mespop till skränig shoegaze-dist. Elektroniska inslag går också bra.

Om ni är intresserade eller vill veta mer, svara här eller maila mig på d00-dan'at'd.kth.se.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag skulle kunna tänka mig det, med bandet. Kan ju höra med dom lite mera. Men alternativet vore då om man fick en helg eller liknand i studion. Så man slipper pendla flera ggr då det kostar en del bensin mm. Vi bor i Karlstad.

Om det skulle vara ett alternativ så hör gärna av dig.

Vi är; Går musikgymnasiet NVES, tredje året.

Sångare.

Basist.

Gitarr.

Trummor.

onajj@msn.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle kunna tänka mig det, med bandet. Kan ju höra med dom lite mera. Men alternativet vore då om man fick en helg eller liknand i studion. Så man slipper pendla flera ggr då det kostar en del bensin mm. Vi bor i Karlstad.

Om det skulle vara ett alternativ så hör gärna av dig.

Vi är; Går musikgymnasiet NVES, tredje året.

Sångare.

Basist.

Gitarr.

Trummor.

onajj@msn.com

Det ska nog gå att fixa över en helg i så fall. Jag mailar dig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...