Jump to content
Annons

Roland HD-1 Midi


rockstar

Recommended Posts

Tja, har precis tjackat ett HD-1 och kopplat in det tillsammans med Battery 3 i Cubase. Ett problem som uppstår är att ljudet klipper när man spelar på för många pads samtidigt, de e som att den bara klarar av att ta in ett visst antal signaler. Har även en midi-keyboard inkopplad och när jag testar att göra samma sak med den att slå ner alla tangenter samtidigt så klipper det inte. Har installerat drivrutinerna till HD-1. Kan det va nån inställning i cubase? Eller är HD-1:an bara så dålig att den inte klarar?

MVH

Laddade med en exempelfil

trumms.mp3

Redigerat av rockstar
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons

Eftersom du inte fått svar på länge, så har jag beslutat att gissa lite ;-)

GISSNING:

Om du slår snabbt på keyboard-tangenterna (dvs håll inte ner dom efter anslaget) - klipper Battery 3 av tonerna då också? Dvs - den kanske bara spelar samplingen medan midi-enheten säger att 'tangenten' är nertryckt?

Isåfall borde det vara en inställning...

Link to comment
Dela på andra sajter

Av vad jag har hört så är Roland HD1 det sämsta Roland setet. Så det kan ju kanske vara att... det bara är ett mindre bra trumset. Får hoppas att det inte är det 😛

Annars om du ska köpa nåe annat trumset så är Roland TD3 det mest prisvärda set (säljs inte längre förutom begagnat). Finns ju bättre men på får man lägga en bra slant på det 🤪

Lycka till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...