Jump to content
Annons

Två spår olika mickar


yonaz666

Recommended Posts

Tja Tja 🙂

jo jag har 2 ingångar i min emu tracker pre och jag har två mickar. jag vill att mic 1 ska få ett spår och mic 2 ett annat hur går jag tillväga? spelade in lite trummor i repan igår men de va dumt att den ena micken hamnade åt höger och den andra åt vänster, kaos!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tja Tja 🙂

jo jag har 2 ingångar i min emu tracker pre och jag har två mickar. jag vill att mic 1 ska få ett spår och mic 2 ett annat hur går jag tillväga? spelade in lite trummor i repan igår men de va dumt att den ena micken hamnade åt höger och den andra åt vänster, kaos!

Vad har du för program? I tex Cubase kan du välja vilken mickingång som ska gå till ett visst spår (normalt tex två olika monospår).

EDIT: Cool logga du har... 😄

post-19016-1226569012.gif

Cheers!

Redigerat av ONSatan
Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Tja 😄

jo jag har 2 ingångar i min emu tracker pre och jag har två mickar. jag vill att mic 1 ska få ett spår och mic 2 ett annat hur går jag tillväga? spelade in lite trummor i repan igår men de va dumt att den ena micken hamnade åt höger och den andra åt vänster, kaos!

Vad har du för program? I tex Cubase kan du välja vilken mickingång som ska gå till ett visst spår (normalt tex två olika monospår).

EDIT: Cool logga du har... 🙂

post-19016-1226569012.gif

Cheers!

Haha tack visst är den 🙂

på min laptop har jag cubase 4 LE

Link to comment
Dela på andra sajter

på min laptop har jag cubase 4 LE

Men då kan du väl välja vilken mick du vill ska gå till ett visst spår (välj monospår)??

hur? skapar jag ett nytt monospår så kommer fortfarande båda mickar bara de att de ligger på ett monospår? ._.

Sitter inte vid min studiodator nu men till vänster i bild har du info om det spår som ftf är markerat. Där har du bl. info om pluggar, volym, balans, eq mm mm. Där ställer du också vilken ingång som ska gå till just det markerade spåret. Välj då:

ljudkort/ingång 1 till första monospåret och sen

ljudkort/ingång 2 till andra monospåret.

Strular det så kan jag kolla vad sakerna egentligen heter ikväll...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det står väll ändå på emu´n att vänstra mickpreampen L respektive R på högra.

Och om du väljer ingång L så får du första micken, och R för andra.

Skapa 2 nya monospår, välj ingång Left på 1a och ingång Right på 2a.

Borde inte vara svårare än så =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...