Jump to content
Annons

TC Electronics 24D


Chasm144

Recommended Posts

Hej!

Jag har länge varit i tankarna att köpa ett EMU1616m men har backat lite och fått upp ögonen för detta istället, enligt specifikationerna verkar det vara väldigt snarlika produkter förutom att denna går på : IEEE 1394a, S400, IEC 61883

Pris: ~4000:-

http://www.tcelectronic.com/Default.asp?Id=11057

http://www.thomann.de/se/tc_electronic_konnekt_24d.htm

tc electronic konnekt 24D, Firewire Audio Interface, 24-bit/192kHz sampling rate, 14/14 I/O, 2 mic/inst/line, 4 line inputs and 4 line outputs, 8 ADAT and 2 S/PDIF (optical and coaxial) inputs and outputs, midi in/out, built-in real-time DSP effects, Fabrik R reverb and Fabrik C channel strip based on MINT, dual headphone outputs, one with auto speaker muting, bus powered via firewire, Cubase LE included

Någon som kan uttala sig om detta kort? Är det ett bättre val Än EMU 1616m? isåfall varför? bortse från alla dsp-effekter och medföljande programvara.

//Robin

Redigerat av Chasm144
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kanon då vet jag 😆 måste kolla upp lite först bara vad som skiljer dem åt förutom firewire och dsp-effekterna men vet ingen som direkt använt konnekt 24d och kan uttala sig om det

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Gå till närmaste musikbutik och testa den och andra i ungefär samma prisklass. Det är enda sättet få reda på om det är något för dig eller inte. Eller om du känner någon som har det eller liknande. Andras åsikter vad som är bättre är enbart deras. Ta den du gillar bäst och ta det på öppet köp så du kan gå hem och testa i lugn och ro.

Redigerat av DieHard
Link to comment
Dela på andra sajter

Gå till närmaste musikbutik och testa den och andra i ungefär samma prisklass. Det är enda sättet få reda på om det är något för dig eller inte. Eller om du känner någon som har det eller liknande. Andras åsikter vad som är bättre är enbart deras. Ta den du gillar bäst och ta det på öppet köp så du kan gå hem och testa i lugn och ro.

Låter klokt men tyvärr är närmaste butik som har något av korten 14 mil bort så har inte så mycket val, önskade dock jag kunde lattja lite med dem 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanon då vet jag 🙂 måste kolla upp lite först bara vad som skiljer dem åt förutom firewire och dsp-effekterna men vet ingen som direkt använt konnekt 24d och kan uttala sig om det

Jag har ett 24D och är supernöjd! Låter bra, härlig kvalitetskänsla och bra inbyggda effekter som både kan användas direkt i burken eller som vst-pluggar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanon då vet jag :rolleyes: måste kolla upp lite först bara vad som skiljer dem åt förutom firewire och dsp-effekterna men vet ingen som direkt använt konnekt 24d och kan uttala sig om det

Jag har ett 24D och är supernöjd! Låter bra, härlig kvalitetskänsla och bra inbyggda effekter som både kan användas direkt i burken eller som vst-pluggar.

Tack för svaret 😊 Tänkte passa på och fråga vad du tycker om Pre-ampsen, Och om du jämfört de med andra i samma prisklass? vet du om funkar det bra med cubase? 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanon då vet jag :rolleyes: måste kolla upp lite först bara vad som skiljer dem åt förutom firewire och dsp-effekterna men vet ingen som direkt använt konnekt 24d och kan uttala sig om det

Jag har ett 24D och är supernöjd! Låter bra, härlig kvalitetskänsla och bra inbyggda effekter som både kan användas direkt i burken eller som vst-pluggar.

Tack för svaret 😊 Tänkte passa på och fråga vad du tycker om Pre-ampsen, Och om du jämfört de med andra i samma prisklass? vet du om funkar det bra med cubase? 😳

Jag vet inte om jag är mest lämpad att bedöma pre-ampsen, men jag är nöjd och de recensioner jag har läst har gett dem bra betyg. Jag kör Cubase och det funkar klockrent.

Det enda negativa jag kan komma på är att signalnivån på ingång 3 och 4 är lite låg. Jag kör ett Yamaha CP-300 på den ingången och får nästan köra volymen i botten på Yamaha-pianot för att få bra signalnivå - men det funkar. I övrigt har jag bara positivt att säga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanon då vet jag 😉 måste kolla upp lite först bara vad som skiljer dem åt förutom firewire och dsp-effekterna men vet ingen som direkt använt konnekt 24d och kan uttala sig om det

Jag har ett 24D och är supernöjd! Låter bra, härlig kvalitetskänsla och bra inbyggda effekter som både kan användas direkt i burken eller som vst-pluggar.

Tack för svaret 😉 Tänkte passa på och fråga vad du tycker om Pre-ampsen, Och om du jämfört de med andra i samma prisklass? vet du om funkar det bra med cubase? 😄

Jag vet inte om jag är mest lämpad att bedöma pre-ampsen, men jag är nöjd och de recensioner jag har läst har gett dem bra betyg. Jag kör Cubase och det funkar klockrent.

Det enda negativa jag kan komma på är att signalnivån på ingång 3 och 4 är lite låg. Jag kör ett Yamaha CP-300 på den ingången och får nästan köra volymen i botten på Yamaha-pianot för att få bra signalnivå - men det funkar. I övrigt har jag bara positivt att säga.

Okej, tack så mycket för att du delar med dig 🙂 Då verkar det bara vara och köra på detta!

Ha det så bra

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...