Jump to content
Annons

Edirol och Line6 med Logic 8, Funkar eller?


totgate (oregistrerad)

Recommended Posts

totgate (oregistrerad)

Hej.

Har precis införskaffat mig en Logiclåda till min nya iMac24, 3,06 och skall nu köpa ett lite bättre audiointerface. Undrar därför om någon har kört med Edirols eller Line6 interface i Logic 8. Anledningen att jag har snöat in lite på just dom två är att jag är gitarrist och dom har onekligen vissa grejor som tilltalar mitt "släkte" 😎 Funderade även på om en ny iMac accepterar 4gb SO-Dimmar. Då kan man ju få 8gb vilket inte sitter fel när man skall musicera på "burken" (Kan ju egentligen inte skriva burken om en iMac men dom gamla PC-Ränderna går inte ur så lätt).. :-)

MVH.

/Tobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Line6 funkar bra iaf. Om du inte är begränsad av en toktajt budget så rekommenderas annars Apogee Duet varmt. Rackarns bra ljudkort som integrerar snyggt med Logic. Det finns ett helt gäng gitarrförstärkaremulatorer på marknaden som funkar med vilket ljudkort som helst, så stirra dig inte blind på t.ex. Line6's grejor. Logic har ju dessutom en inbyggd gitarrmojäng, så du kanske inte behöver skaffa något annat program för ändamålet 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Line6 funkar bra iaf. Om du inte är begränsad av en toktajt budget så rekommenderas annars Apogee Duet varmt. Rackarns bra ljudkort som integrerar snyggt med Logic. Det finns ett helt gäng gitarrförstärkaremulatorer på marknaden som funkar med vilket ljudkort som helst, så stirra dig inte blind på t.ex. Line6's grejor. Logic har ju dessutom en inbyggd gitarrmojäng, så du kanske inte behöver skaffa något annat program för ändamålet 😉

Håller med! Ska du köra Logic är det bara Duet som gäller(i klassen under 10k iaf). Om du behöver många ingångar(Duet 2in/2ut) bör du titta på annat dock. Klappat och klart!

Link to comment
Dela på andra sajter

totgate (oregistrerad)

Näe, budgeten är inte så tight men det som är lite trist med Duet är att den bara funkar i Mac. Jag vill ha något som funkar bra i PC också. Jag vill gärna ha möjligheten med Line6 Gearbox också som är jäkligt kul att leka med samt Guitarport online..

/Tobbe

Redigerat av totgate
Link to comment
Dela på andra sajter

Näe, budgeten är inte så tight men det som är lite trist med Duet är att den bara funkar i Mac. Jag vill ha något som funkar bra i PC också. Jag vill gärna ha möjligheten med Line6 Gearbox också som är jäkligt kul att leka med samt Guitarport online..

/Tobbe

Oki, men om du nu ska köra Logic så är det ju MAC som gäller 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

totgate (oregistrerad)

Visst är det Mac som gäller med Logic. Men jag har trots allt en jäkla massa PC stående och jobbar med dom så det vore som sagt kul med något som går på bägge plattformarna. Om jag slänger ur mig en fråga till och undrar om man till varje pris skall gå på firewire eller funkar USB-interfacen såpass bra idag så att man kan använda dom "semipro" om ni fattar vad jag menar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...