Jump to content
Annons

Cubase/logic/protools till min pc!?


johnnyhandsome

Recommended Posts

Dags att uppradera datorn till en starkare AMD.. varför inte byta inspelningsprogram. just nu kör jag cubase 3. enkelt, lätt att programera trummor.

men på min macbook kör jag logic. och jag tycker mig bestämmt att det låter satans mycket bättre med mindre jobb. orginal compressorer och reverb låter bättre än de i cubase. nu går ju inte logic till pc vilket är synd. men pro tools då??

jag vill åt ett program med bra ljud. stabilt och lätttillgängliga pluggar

give me your thoughts!

// J

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag tycker det verkar onödigt att skaffa ett nytt inspelningsprogram. Bättre isåfall att lägga de pengarna på nya pluggar om du inte är nöjd med Cubase interna. Tiden det skulle tagit för att sätta sig in i det nya programmet kan du lägga på att lära dig de nya pluggarna ordentligt istället... Om man ogillar upplägget och sättet att jobba på i ett visst inspelningsprogram så kan jag förstå om man vill byta (förutsatt att man hittat något som passar en bättre), men att byta program bara för de medföljande pluggarna verkar ganska ovärt. Hur bra det låter sitter inte i programmet, utan i den som hanterar spakarna 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Man MÅSTE väl inte använda de inbyggda effekterna. Finns ju massor av bra gratispluggar eller ännu bättre pluggar som man kan köpa. Jag använder inte kompressorn och limitern i Cubase, bara ibland EQn och några av de andra effekterna som bitcrush och liknande.

När man kör Pro Tools ska man väl helst ha hårdvara som är speciellt anpassad efter Pro Tools, eller? Det är var jag har hört, men jag kan inte ett skit om Pro Tools så..

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur bra det låter sitter inte i programmet, utan i den som hanterar spakarna ! haha hur sant som helst.

Så sant!

Men pluggarna är faktiskt väldigt olika i de olika programmen.

Därför är det bra att använda sig av mer än ett inspelningsprogram.

...eller så skaffar man pluggar som man är nöjd med så slipper man hoppa mellan flera program.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...