Jump to content
Annons

Problem med floyd rose stall


perchi

Recommended Posts

Hej alla !

Jag har ett problem med min ibanez rg prestige.. skulle byta strängar idag och allt gick prima ända tills stämningen kom, stallet reser sig fort som en gnu och nu är den högre än turning torso..

Jag är 85 % säker på att jag körde 0.10 förra gången och har fjädrarna inställda på det, bak gitarren. Men är det nån skillnad på d'adarrio 0.10 och nåt annat märke, 0.10?

Så om ni kunde hjälpa mig så fort som möjligt skulle uppskattas !

Skriv om ni inte förstår

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Så är det. Alla strängar är olika hårda vilket resulterar till detta ovälkomna fenomen. Det är bara att pilla av bakstycket och lätta på de 2 skruvarna så åker stallet ner. Tyvärr loosar man intoneringen.

Förslag: Lämna in gitarren i närmsta musikaffär som utför denna service. Kostar nog 200-300 spänn. Sen sparar du på sträng förpackningen så att du kommer ihåg vilken sort och märke du hade sist.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så är det. Alla strängar är olika hårda vilket resulterar till detta ovälkomna fenomen. Det är bara att pilla av bakstycket och lätta på de 2 skruvarna så åker stallet ner. Tyvärr loosar man intoneringen.

Förslag: Lämna in gitarren i närmsta musikaffär som utför denna service. Kostar nog 200-300 spänn. Sen sparar du på sträng förpackningen så att du kommer ihåg vilken sort och märke du hade sist.

alright. Tack ska du ha för det snabba svaret!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...