Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Som topic lyder, är det någon som testat dessa? Är väldigt sugen på dom men vill veta vad ni tycker.

Pris på Thomann: ca 4000:-/par

Tacksam för alla svar! 🙂

Annons
Postat
Som topic lyder, är det någon som testat dessa? Är väldigt sugen på dom men vill veta vad ni tycker.

Tacksam för alla svar! 😄

Har jämfört med tidigare modellen och jag tycker inte det var någon enorm skillnad, men helt klart en förbättring. Bättre definiton i basen och bredare sweetspot i stereobilden. Helt klart bra monitorer för pengarna.

Jag har ett par RP-8 till salu för 3700kr om du är intresserad förresten.

Postat

Tacksam för alla svar! 😲

Har jämfört med tidigare modellen och jag tycker inte det var någon enorm skillnad, men helt klart en förbättring. Bättre definiton i basen och bredare sweetspot i stereobilden. Helt klart bra monitorer för pengarna.

Jag har ett par RP-8 till salu för 3700kr om du är intresserad förresten.

Tack för svar!

Är du nöjd med dina då? Varför ska du sälja dom?

harju (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Är lite intresserad av att köpa dessa..

http://www.thomann.de/se/krk_rp8_rokit_g2.htm

Har du någon aning om de är bra skit eller har du något annat förslag i samma prisklass?

Redigerat av Olsberg
Slår ihop med tidigare tråd
Postat

Har du någon aning om de är bra skit eller har du något annat förslag i samma prisklass?

Liksom förra modellen så är de bra skit. G2 har bättre definition i basen och bredare sweetspot.

Det bästa är väl om du har möjlighet att lyssna på dem innan du köper. Men gillar du dem inte kan du väl alltid skicka tillbaka dem.

Postat

Är också sugen på ett par av dessa. Ska in till stockholm i helgen och dra en lyssningsrunda på DLX music 😛

Postat
Tack för svar!

Ja jag har varit jättenöjd med dem faktiskt. Men dels behöver jag pga av platsbrist ett par mindre lådor, sen hade jag tänkt passa på att uppgradera till deras VXT-serie.

harju (oregistrerad)
Postat

Liksom förra modellen så är de bra skit. G2 har bättre definition i basen och bredare sweetspot.

Det bästa är väl om du har möjlighet att lyssna på dem innan du köper. Men gillar du dem inte kan du väl alltid skicka tillbaka dem.

Allright. De hade schysst frekvensomfång och är de saftigare i basen med så känns de ju absolut värda att iaf testas. Kanske rent av borde köra på det då. 🙂

harju (oregistrerad)
Postat
Är också sugen på ett par av dessa. Ska in till stockholm i helgen och dra en lyssningsrunda på DLX music 🙂

Okej, är det så att du stöter på dessa och får möjlighet att lyssna på de, så får du gärna hojta till om vad du tyckte. 🙂

Postat
Är också sugen på ett par av dessa. Ska in till stockholm i helgen och dra en lyssningsrunda på DLX music 🙂

Okej, är det så att du stöter på dessa och får möjlighet att lyssna på de, så får du gärna hojta till om vad du tyckte. 🙂

absolut! 🙂

Postat
Tack för svar!

Ja jag har varit jättenöjd med dem faktiskt. Men dels behöver jag pga av platsbrist ett par mindre lådor, sen hade jag tänkt passa på att uppgradera till deras VXT-serie.

okejokej. tror att jag satsar på ett par nya istället. Men tack för tipset!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.