Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Undrar om jag behöver göra en formatering av min dator innan jag installerar Cubase Studio 4 eller om det räcker att jag avinstallerar mitt gamla cubase se? Är lite rädd för att en avinsallationen inte tar bort allt och att det kan börja strula...

Annons
Postat (redigerat)
Undrar om jag behöver göra en formatering av min dator innan jag installerar Cubase Studio 4 eller om det räcker att jag avinstallerar mitt gamla cubase se? Är lite rädd för att en avinsallationen inte tar bort allt och att det kan börja strula...

Om du är orolig så slå på säkerhetskopieringen i Windows så du kan återställa datorn i det skick den var innan installationen, även om Cubase frågar om den ska göra en backup av tidigare installation är det inte säkert att det funkar till 100% då det är upp till en annan platform det gäller..

Men du ska inte behöva formatera datorn före installationen av "nya" Cubase.

Redigerat av Lundin
Postat

Jag har svårt att tänka mig att det skulle strula bara för att det finns en annan version redan. Installera den nya i en egen katalog, så har du båda.

Själv har jag aldrig avinstallerat någon version när jag har uppgraderat (har alla versioner från VST/5 till C4...), eftersom man kan vara säker på att den dagen kommer när man hittar en fil som man råkade spara på fel ställe eller som man sparade för 5 versioner sedan - och som inte går att ladda in i den versionen man använder just då, utan man måste ha den äldre för att kunna göra något... 😄 Hårddiskutrymme är i princip gratis i dag, men tiden att behöva installera en gammal version efter att ha raderat den tidigare, är bättre använd till musiken än till installationen... 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.