Flausenbrick Postat 19 augusti 2008 Postat 19 augusti 2008 Tjena, jag håller på att lirar in gitarrspår i PT med Amplitube, Gitarren Line(ar) jag med Mbox2 jag hittar helt ok ljud MEN när jag skall ha dist så låter det ganska mycket Cleant också antagligen för att jag kör in den i Mboxen direkt utan nått emellan. FRÅGA: 1: Är det bättre om jag tar en distpedal emellan gitarr och Mbox (kan man få reko ljud) 2: Kan jag koppla in gitarrtoppen i Mboxen? pallar det med det? tänker på att toppen annars går ju till Högtalarlådan (i repan alltså och då jag inte fattar allt med Ohm) Tackar för svar//Mange (Har även namnsdag idag)
rainydays Postat 19 augusti 2008 Postat 19 augusti 2008 Det är inte så att du har direktmedhörningen på på ljudkortet? Så att den rena signalen från gitarren blandas med den processerade från amplitube? Har du tillräckligt hög involym? Känns ganska onödigt att koppla in gitarrtoppen, men visst kan du testa att göra det. Dock ska du INTE koppla på högtalarutgången utan enbart om du har en linjeutgång på toppen.
Flausenbrick Postat 19 augusti 2008 Trådstartare Postat 19 augusti 2008 Det är inte så att du har direktmedhörningen på på ljudkortet? Så att den rena signalen från gitarren blandas med den processerade från amplitube?Har du tillräckligt hög involym? Känns ganska onödigt att koppla in gitarrtoppen, men visst kan du testa att göra det. Dock ska du INTE koppla på högtalarutgången utan enbart om du har en linjeutgång på toppen. Jo fan, visst är det så att jag har direktmedhörning, Men jag fattar inte riktigt hur jag får bort det dårå. Det var ett tag sen jag pysslade med grejjerna
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.