empa81 Postat 22 juli 2008 Postat 22 juli 2008 Hej! Har börjat spĂ„na pĂ„ en framtida studio och vill dĂ„ totalt ljudisolera ett rum. 13-20 m2 lĂ€r rummet vara pĂ„. Tror ni det Ă€r möjligt att totalt ljudisolera ett rum? (SĂ„ng, skrik, gitarr, digitalt trumset). SĂ„ man kan spela in den hĂ„rda och högljuda sĂ„ngen om natten nĂ€r frugan nannar i rummen brevid đ Om ni tror det Ă€r möjligt, vad kan man uppskatta materialkostnaderna till? Höftning alltsĂ„... Tacksam för informativa svar đ // Emil
MjUuP Postat 23 juli 2008 Postat 23 juli 2008 Tror ni det Ă€r möjligt att totalt ljudisolera ett rum? (SĂ„ng, skrik, gitarr, digitalt trumset). SĂ„ man kan spela in den hĂ„rda och högljuda sĂ„ngen om natten nĂ€r frugan nannar i rummen brevid đOm ni tror det Ă€r möjligt, vad kan man uppskatta materialkostnaderna till? Höftning alltsĂ„... // Emil Tror det blir jĂ€vligt tufft att fĂ„ till det om frugan knoppar i rummet brevĂ© ! Om sĂ„ngen Ă€r det högsta problemet sĂ„ kan jag tips om en grej som fungerade för mig... Ta köp en miniporta med shyrre specs (ca:1500-5000) och sĂ€tt dig i bilen och kör ut och skrik pĂ„ vĂ€l valt stĂ€lle ! Bilen kommer utgöra ett helt ok sĂ„ngbĂ„s (beroende pĂ„ modell) och tracken tankar du ju tillbaks in i datorn eller vad du nu kommer anvĂ€nda ;-) Annars var beredd pĂ„ att ditt ca20kvm rum nog Ă€r halverat i storlek om ens det hjĂ€lper för att inte störa frugan. Fick min kĂ€ra att börja lyssna sig till sömns pĂ„ talböcker och kunde genast höja stĂ€rkarn till 0,4 !!!! :-P
empa81 Postat 23 juli 2008 TrĂ„dstartare Postat 23 juli 2008 Tror det blir jĂ€vligt tufft att fĂ„ till det om frugan knoppar i rummet brevĂ© !Om sĂ„ngen Ă€r det högsta problemet sĂ„ kan jag tips om en grej som fungerade för mig... Ta köp en miniporta med shyrre specs (ca:1500-5000) och sĂ€tt dig i bilen och kör ut och skrik pĂ„ vĂ€l valt stĂ€lle ! Bilen kommer utgöra ett helt ok sĂ„ngbĂ„s (beroende pĂ„ modell) och tracken tankar du ju tillbaks in i datorn eller vad du nu kommer anvĂ€nda ;-) Annars var beredd pĂ„ att ditt ca20kvm rum nog Ă€r halverat i storlek om ens det hjĂ€lper för att inte störa frugan. Fick min kĂ€ra att börja lyssna sig till sömns pĂ„ talböcker och kunde genast höja stĂ€rkarn till 0,4 !!!! :-P Hehe, biltipset Ă€r ju trots allt en kanonbra idĂ© i vĂ€rsta fall. Synd bara att man sjunger bĂ€ttre stĂ„endes đ Har dock börjat smĂ„kolla lite pĂ„ TonfĂ€llan, men det Ă€r ju svĂ„rt att veta exakt hur mkt det dĂ€mpar osv i verkligheten.
Memphis Postat 23 juli 2008 Postat 23 juli 2008 Ja, bilen var ingen dum idĂ©. Och trummorna o gitarr kan du ju altid köra i hörlurar eller? đ /M
trombonisten Postat 23 juli 2008 Postat 23 juli 2008 Har dock börjat smÄkolla lite pÄ TonfÀllan, men det Àr ju svÄrt att veta exakt hur mkt det dÀmpar osv i verkligheten. Kom förbi vid tillfÀlle och prova min. Ring mig nÀsta vecka eller sÄ (inte pÄ plats den hÀr veckan), 0739641575. Min finns i Mörby. Gunnar
empa81 Postat 23 juli 2008 TrÄdstartare Postat 23 juli 2008 Har dock börjat smÄkolla lite pÄ TonfÀllan, men det Àr ju svÄrt att veta exakt hur mkt det dÀmpar osv i verkligheten. Kom förbi vid tillfÀlle och prova min. Ring mig nÀsta vecka eller sÄ (inte pÄ plats den hÀr veckan), 0739641575. Min finns i Mörby. Gunnar Det Àr ju vÀldigt generöst av dig mÄste jag sÀga! Har inte nÄgon möjlighet den nÀrmsta tiden, men det Àr absolut intressant. Jag hör gÀrna av mig nÀr det finns lÀge för mig. Tackar!
empa81 Postat 23 juli 2008 TrĂ„dstartare Postat 23 juli 2008 En Ormingebo? đ Bodde i Orminge i 25 Ă„r (= nu vid Gullmarsplan. KĂ€nner jag dig möjligen? đ
kettmpa Postat 24 juli 2008 Postat 24 juli 2008 En Ormingebo? đ Bodde i Orminge i 25 Ă„r (= nu vid Gullmarsplan. KĂ€nner jag dig möjligen? đ Vi gick i myrsjö samtidigt tror jag
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.