Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Skönt att fler inser hur musik ska se ut, lukta och låta hemma 🙂

Jag kan inte låta bli att drabbas av den bekanta "detharjagtyckthelatidenförjagvetjulitebättre"-känslan 😄

tjing

Postat

Tre procent av försäljningen känns inte precis som en rungande comeback om ni ursäktar.

Som vanligt när det snackas vinyl blåser tidningarna upp en allmänt hållen TT-artikel - det var väl bara några månader sen sists? - och som vanligt handlar det om subkulturernas särintresse, inte om hur folk i allmänhet konsumerar musik.

Framtiden är naturligtvis digital.

Postat (redigerat)

Hade inte loudness-kriget varit igång så hade inte behovet av vinyl varit så stort. Man kan rent fysiskt inte pressa en "tegelsten", så då får man vara varsammare med dynamiken och får på köpet ett lite mer "levande" ljud. Det närmsta en tegelsten jag sett pressat på vinyl är "Out there brothers- pass the toilet paper" ;-) Skillnaden är som fotot på ett skvallermagasins omslag före och efter photoshop ;-) Och nej, jag är inte mindre oskyldig än nån annan där, eller jo föresten, med tanke på de ljudpluggar jag skrivit...

Redigerat av olav

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.