Synthrick Postat 1 juli 2008 Postat 1 juli 2008 Hej jag undrar hur jag får min Microkorg att funka med FL-studio 8. Jag har kopplat in Microkorgen till FL och valt Microkorg i menyn, men synthen vill inte synkronisera med FL, inget ljud alltså. Vad gör jag för fel? Synthrick
Feeltz Postat 1 juli 2008 Postat 1 juli 2008 Kan problemet va att du inte har valt någon "IN" på någon mixerkanal?
favoritanton Postat 1 juli 2008 Postat 1 juli 2008 Synthrick sa: Hej jag undrar hur jag får min Microkorg att funka med FL-studio 8. Jag har kopplat in Microkorgen till FL och valt Microkorg i menyn, men synthen vill inte synkronisera med FL, inget ljud alltså. Vad gör jag för fel?Synthrick Klicka "Options" - "Audio Settings" och välj MIDI och Audio inputs och outputs. Lycka till!
Synthrick Postat 16 juli 2008 Trådstartare Postat 16 juli 2008 Sorry, inga av era tips fungera. Men tack ändå MvH Synthrick
Lonian Postat 20 juli 2008 Postat 20 juli 2008 (redigerat) Synthrick sa: Sorry, inga av era tips fungera. Men tack ändå MvH Synthrick vill du använda microKorgen som midi instrument eller få microKorgens ljud inspelat i fl? Om du vill använda korgen som midi, så behöver du en midi kabel. Skall du få korgens ljud till dina låtar i fl behöver du en ljudkabel kopplat till ditt ljudkort. En fördel är om du har ett hyffsat ljudkort också. Redigerat 20 juli 2008 av Lonian
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.