Jump to content
Annons

TC Electronics Konnekt 6


drifter7508

Recommended Posts

  • 2 veckor senare...
Annons
Postat (redigerat)

Fick mitt kort i fredags. Funkar fint med min nya Imac alu i OSX trots Agere chippet.

Funkar dock inte alls lika bra med Bootcamp! Audio drop outs. Ljudet tystnar ca 1 sekund lite då och då!

Update: http://forum.tcelectronic.com/viewtopic.php?id=1178

Detta verkar lösa problemet i Bootcamp. Men lite synd att keyboard manager försvinner i Bootcamp. =(

Update 2: nejdå... problemet med drop outs finns kvar ändå! Suck!

Redigerat av drifter7508
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Whistler (oregistrerad)

Har du fått någon lösning på problemet?

Jag kör en iMac 3Ghz med Vista genom Bootcamp och ett TC Electronics Konnekt 6 också. I början efter installation av drivrutiner och att ha satt igång kortet så hade jag bara sjuka mängder brus. Satt och mipplade lite, gjorde några omstarter och testade. Nu går det inte alls. Får inget som helst ljud från kortet.

Jag är så jävla sur, eftersom jag köpte det ljudkortet för att kunna göra musik i OSX med Logic och köra mina spel i Vista genom Bootcamp. Blir förbannad när det senare inte funkar.

De patchar och grejer som det snackas om i olika trådar där ute handlar ju bara XP, och det har jag inga som helst planer på att lägga in.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 år senare...

bumpar & lånar denna gammla tråd lite..

jag ska imorgon fredag 2013/02/01 ta med mig mikrofon & preamp för att spela in sång på ett Konnekt 6

det borde väl inte vara några problem att sätta in preampen i mic/xlr ingången & slå om den till line via softmixern eller?

om man kollar på softmixern ser det ut som att det bara är att bocka av mic så blir det line..

desktop-konnekt-6-control-panel.png

men det vore skönt att få det bekräftat så man inte sitter där & kan inte spela in för att en sladd är fel

någon som vet??

(EDIT)

jag hittade en XLR till Tele kabel,så jag behöver inte använda xlr ingången

och skiter därmed fullständigt i om den kan slås om till line eller inte

tack för all den hjälp jag med allsäkerhet hade fått 😄

Redigerat av Larsson
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...