JakeEK Postat 25 mars 2008 Postat 25 mars 2008 Tja! Jag ska köpa ett ljuskort som jag ska ha till min stationära PC dator hemma. Jag vill ha ett billigt och bra ljudkort som inte har latency in till datorn . Två kanaler blir bra. Pris : ca: 1000-2000 kr Tack för svar.
sixties Postat 25 mars 2008 Postat 25 mars 2008 cme matrix 1395:- på musikbörsen Audiointerface CME CMMATRIXKFW (Art: 178307) Firewireljudkort – 2in/2ut • 24bit/192kHz • 2x analog in varav 1x XLR/TRS (tele) med fantommatning • 2x analog ut - TRS (tele) • Volymreglage för högtalare • 2x Hörlursutgång med separat volym • Strömförsörjs via medföljande AC-adapter • FW / Windows XP / OSX
maart (oregistrerad) Postat 25 mars 2008 Postat 25 mars 2008 med lite tur kan du få tag på en begagnad Presonus Firebox för 2000:-. Det är iofs ett firewire-kort men väldigt bra och prisvärt. http://www.presonus.com/products/Detail.aspx?ProductId=4
maart (oregistrerad) Postat 25 mars 2008 Postat 25 mars 2008 (redigerat) med lite tur kan du få tag på en begagnad Presonus Firebox för 2000:-. Det är iofs ett firewire-kort men väldigt bra och prisvärt. http://www.presonus.com/products/Detail.aspx?ProductId=4 Edit: såg inte att du ville ha 2 kanaler... Sorry. Fireboxen har 4. Edit igen. tryckte visst på fel knapp. Begåvat, japp... Redigerat 25 mars 2008 av maart
Linus Postat 25 mars 2008 Postat 25 mars 2008 Stationär PC? Köp gärna ett PCI-kort och inte något externt. Vilka krav har du utöver 1-2 kanaler? Krävs inbyggd mikförstärkare eller kan du tänka dig att ha en dedikerad mikpreamp vid sidan av datorn? Behövs balanserade in/utgångar? Beskriv gärna vad du vill göra med datorn, så kan vi ge bättre alternativ som passar just dig.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.