Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja!

Jag ska köpa ett ljuskort som jag ska ha till min stationära PC dator hemma. Jag vill ha ett billigt och bra ljudkort som inte har latency in till datorn . Två kanaler blir bra. Pris : ca: 1000-2000 kr

Tack för svar.

Annons
Postat

cme matrix 1395:- på musikbörsen

Audiointerface CME CMMATRIXKFW (Art: 178307)

Firewireljudkort – 2in/2ut • 24bit/192kHz • 2x analog in varav 1x XLR/TRS (tele) med fantommatning • 2x analog ut - TRS (tele) • Volymreglage för högtalare • 2x Hörlursutgång med separat volym • Strömförsörjs via medföljande AC-adapter • FW / Windows XP / OSX

big_178307.jpg

maart (oregistrerad)
Postat (redigerat)
med lite tur kan du få tag på en begagnad Presonus Firebox för 2000:-. Det är iofs ett firewire-kort men väldigt bra och prisvärt.

http://www.presonus.com/products/Detail.aspx?ProductId=4

Edit: såg inte att du ville ha 2 kanaler... Sorry. Fireboxen har 4.

Edit igen. tryckte visst på fel knapp. Begåvat, japp...

Redigerat av maart
Postat

Stationär PC? Köp gärna ett PCI-kort och inte något externt.

Vilka krav har du utöver 1-2 kanaler? Krävs inbyggd mikförstärkare eller kan du tänka dig att ha en dedikerad mikpreamp vid sidan av datorn? Behövs balanserade in/utgångar?

Beskriv gärna vad du vill göra med datorn, så kan vi ge bättre alternativ som passar just dig.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.