Jump to content
Annons

Skanerost

Recommended Posts

Hej alla glada, har börjat att stöta på lite bekymmer i logic.

Verkar blivit något knass med Logic emellanåt när jag laddar instrument, får ett fel meddelande error-32 något med laddning av ljudet tror jag!

Ju mer jag lekt ju mer har jag även märkt att instrument "försvinner"

Säg att man har en midi uppe så klickar jag på media och library ibland hittar jag vissa effekter för gitarr och kan scrolla mellan en massa ljudmappar! Helt plötsligt är det precis som om allt verkar försvinna och jag kan inte backa till några andra mappar ... utan den mappen som är öppen är den jag kan använda! Kan alltså inte hämta andra instrument!!

Någon som vet lösningen eller det eventuella problemet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej alla glada, har börjat att stöta på lite bekymmer i logic.

Verkar blivit något knass med Logic emellanåt när jag laddar instrument, får ett fel meddelande error-32 något med laddning av ljudet tror jag!

Ju mer jag lekt ju mer har jag även märkt att instrument "försvinner"

Säg att man har en midi uppe så klickar jag på media och library ibland hittar jag vissa effekter för gitarr och kan scrolla mellan en massa ljudmappar! Helt plötsligt är det precis som om allt verkar försvinna och jag kan inte backa till några andra mappar ... utan den mappen som är öppen är den jag kan använda! Kan alltså inte hämta andra instrument!!

Någon som vet lösningen eller det eventuella problemet?

Är nog så att express 8 är lite buggigt helt enkelt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej alla glada, har börjat att stöta på lite bekymmer i logic.

Verkar blivit något knass med Logic emellanåt när jag laddar instrument, får ett fel meddelande error-32 något med laddning av ljudet tror jag!

Ju mer jag lekt ju mer har jag även märkt att instrument "försvinner"

Säg att man har en midi uppe så klickar jag på media och library ibland hittar jag vissa effekter för gitarr och kan scrolla mellan en massa ljudmappar! Helt plötsligt är det precis som om allt verkar försvinna och jag kan inte backa till några andra mappar ... utan den mappen som är öppen är den jag kan använda! Kan alltså inte hämta andra instrument!!

Någon som vet lösningen eller det eventuella problemet?

Är nog så att express 8 är lite buggigt helt enkelt.

Ok så studio ska vara stabilare eller?

För det är ju samma system så det låter ju underligt, Studio har en massa fler instrument men det ska vara allt vad jag har fått höra!

Link to comment
Dela på andra sajter

om du ändrat effekter så försvinner instrumenten i library och där står istället de inställningar som finns för effekterna

för att kunna välja instrument igen klickar man må instrumentnamnet under i/o på channlestrippen till vänster

och då ska listan i library över befintliga instrument komma tillbaka

edit

detta förklarar ju inte ditt felmeddlande...

Redigerat av spass
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack spass jo det är som du säger, tack för upplysningen!

Thomas J jag säger absolut inte att du har fel ... jag hoppas att du har men det är allt 😳 Jag ska hur som uppdatera till Studio så snart det klirrar i kassan igen den 25e 😆

Tack ska ni ha!

//Thomas

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack spass jo det är som du säger, tack för upplysningen!

Thomas J jag säger absolut inte att du har fel ... jag hoppas att du har men det är allt 😳 Jag ska hur som uppdatera till Studio så snart det klirrar i kassan igen den 25e 😆

Tack ska ni ha!

//Thomas

Tänkte göra det samma:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...