Jump to content
Annons

Problem med Cubase SE3 i Windows Vista


Steeler

Recommended Posts

Hallå.

Jag har gått och blivit med Windows Vista och stöter på problem i Cubase SE3. När jag har ett projekt öppet och växlar mellan (alltså markerar) olika audio-kanaler låser sig Cubase ett stund (bara några sekunder) Hinner ibland även komma upp "Svarar inte" i namnlisten. Har man lite tålamod så går det som sagt över, men det är ett störande moment. Växlar jag från ett audio-spår till ett MIDI-spår är det samma visa, men mellan olika MIDI-spår är det inga problem. Att gå från en MIDI-kanal till en audio-kanal funkar också, men ska jag sedan vidare till en annan audio-kanal så låser sig Cubase en stund igen. I Windows XP har jag inte detta problem, och det är samma maskin- och programvara.

Är det någon som har tips vad det kan bero på och om man kan göra något åt det? Jag har kört in den senaste uppdateringen till Cubase (som förvisso är från april 2006, så ny är den ju inte...) samt senaste drivarna till ljudkortet.

Cubase är alltså version SE3, mitt ljudkort är ett M-Audio Delta 2496.

Tacksam för svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...