Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag har kollat i bÄde manualen till Nord rack 3 och till Cubase 4.

EMU 1820m ljudkort + midiklaviatur.. MIDI OUT pÄ ljudkortet till MIDI IN pÄ racket, sedan MIDI IN pÄ ljudkortet till MIDI OUT pÄ racket. Men ska jag inte Àven koppla ljud ut frÄn racket till ljudkortet? För midi-kabeln skickar vÀl inget ljud utan bara data för hur det ska spelas? Jag fÄr ju midisignal i Cubase och lampan midi in blinkar pÄ racket nÀr jag spelar.

NÀr jag kopplar monitorernas ljudsladdar till rackets ut sÄ kommer det ljud.

Detta Àr nog en rÀtt dum frÄga för jag svarar nÀstan pÄ den sjÀlv men det stÄr inget om det i nÄgon av manualerna sÄ jag vill bara vara pÄ den sÀkra sidan o kolla först innan jag springer ivÀg och köper kabel..

MVH

/Kim

Redigerat av Olsberg
SlÄr ihop tre dubbelpostningar
Annons
Postat

Koppla rackets ljud ut till ljudkortets ljud in sÄ fungerar det nog bra.

MIDI skickar ingen audio.

Postat

Och det rÀcker med en trÄd för att fÄ svar. Tre Àr för mycket och blir jobbigt för oss som anvÀnder "Visa nya inlÀgg"-knappen.

Postat

Om du fÄr signal in i cubase sÄ mÄste du ju fÄ ut ljud om du kopplar monitorerna till datorn om du har rÀtt OUT (typ en vst-plug) i cubase. Eller har jag missuppfattat frÄgan?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.