Jocke_ Postat 4 mars 2008 Postat 4 mars 2008 (redigerat) Hej! Jag vet att det finns miljoner trådar om nästan samma sak som denna men jag kan inte hitta någon tråd som kan hjälpa mig nog, hoppas ni är villiga att hjälpa mig nu. Jag ska nu köpa mig ett externt FireWireljudkort till min MacBook Pro, jag använder just nu Logic. Det ska helst vara ett ganska portabelt ljudkort. Dessa kort jag har nosat lite på: Focusrite Saffire LE M-Audio FireWire 1814 Focusrite Saffire Terratec Phase X 24 FW Som ni ser så är inte prisklassen så hög, jag kan sträcka mig upp till 6000 kronor. Så vad tror ni? Kom med så mycket tips ni kan så att jag så fort om möjligt kan köpa mitt ljudkort. Ta gärna med varför ni rekommenderar det kort som ni tycker passar mig bra. Tack! /Jocke Lindberg Redigerat 4 mars 2008 av Jocke_
anarkisten1 (oregistrerad) Postat 4 mars 2008 Postat 4 mars 2008 Jag har ett Saffire Pro 10 i/o det fungerar bra, helt ok Preampar också bra pris på Jam.
spass Postat 4 mars 2008 Postat 4 mars 2008 jag har ett motu ultralite till min macbook/logic express... http://www.thomann.de/de/motu_ultralite.htm mkt bra!
nilsemil Postat 4 mars 2008 Postat 4 mars 2008 (redigerat) jag har ett rme fireface400 men skulle helt klart satsa på ett motu ultralite. kostar under 6000 och det borde kunna göra ett gott jobb länge. Emil edit: har dock aldrig använt det. ganska små och pilliga knappar. en xlr fram och en bak kanske bra kanske bökigt. Redigerat 4 mars 2008 av nilsemil
nilsemil Postat 4 mars 2008 Postat 4 mars 2008 jag har ett rme fireface400 men skulle helt klart satsa på ett motu ultralite. kostar under 6000 och det borde kunna göra ett gott jobb länge. Emil
Mr Keys Postat 4 mars 2008 Postat 4 mars 2008 nu gissar jag ju att du behöver flertalet in/ut gångar då du listat sådana ljudkort...annars finns ju Apogee Duet....är själv inne på detta för hemmabruk....men har inte testat det själv ännu. Dock är det tydligen väldigt väldigt bra....och väldigt väldigt portabelt....och väldigt väldigt snyggt! 😄 men det kan ju också vara väldigt väldigt fel för dig....!?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.