Sacko Postat 18 februari 2008 Dela Postat 18 februari 2008 Tjena. Jag är ganska ny med ableton live, och när jag spelar in något via min Line 6 toneport ux2 så åker mina inspelade gitarrljud bak. Här har ni ett screenshot på hur det blir efter jag spelat in. Jag förmodar att det är något JAG ställt in fel på programmet, så kan någon hjälpa mig? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 18 februari 2008 Dela Postat 18 februari 2008 (redigerat) Driver Error Compensation står på -118 millisekunder. Har du provat att ta upp den till -73,7? 😕 EDIT: Förresten, varför kör du med DX-drivrutinen? Du får mindre latency om du kör ASIO istället. Redigerat 18 februari 2008 av Linus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 19 februari 2008 Dela Postat 19 februari 2008 Exakt. Prova som det som Linus skrev. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sacko Postat 19 februari 2008 Trådstartare Dela Postat 19 februari 2008 Driver Error Compensation står på -118 millisekunder. Har du provat att ta upp den till -73,7? 😛 EDIT: Förresten, varför kör du med DX-drivrutinen? Du får mindre latency om du kör ASIO istället. ah tack det var där probelmet låg =) tack 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.