Jump to content
Annons

Placera olika fönster på dubbla bildskärmar i PT LE ?


rodge

Recommended Posts

Nu har jag köpt ett Pro Tools LE Rack-system. PC'n har ett grafikkort med utgångar för dubbla

bildskärmar. När systemet är igång, visas de olika fönstren, såsom Edit Window och Mix Widow,

enbart på den vänstra skärmen. Markören hänger dock med när man drar den från den vänstra

till den högra skärmen. Jag har provat att "dra" olika fönster över till den högra skärmen,

men utan resultat. Jag hittar heller inget i manualen om hur sådana inställningar ska göras.

Eftersom jag är en okunnig nybörjare, undrar jag om någon här på forumet kan berätta hur man

placerar de olika fönstren på två skärmar?

Och finns det någon professionell standard för hur man placerar ut dem för bl.a. bästa överblick?

Tack på förhand,

rodge

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har du maximerat ena fönstret? Ibland på jobbet så blir det så, och då är det bara att maximera ena fnstret och sedan dra över till andra skärmen.

Någon standard vet jag inte om det finns. Jag brukar ha mix till höger och edit till vänster

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

På den högra skärmen visas endast en "ren Vista - startbild".

Och där kan jag inte klicka på någonting, eller aktivera något.

Måste kanske göra några settings någonstans... men var?

Mvh,

Rodge

Beroende på vilket grafikkort kan inställningarna se lite olika ut, men högerklicka på bakgrundsbilden i din primära bildskärm (där du ser windows och allt funkar) välj "Egenskaper" sedan väljer du fliken "Inställningar" och sedan klickar du på "avancerat" här börjar det skilja sig på vilket grafikkort du har, men leta igenom menyerna och hitta rätt visningsläge, kommer inte ihåg om det är "dualview" eller vad det nu var man skulle använda.

Sen finns det ett program (kommer inte ihåg vad det heter) som gör att du inte ser dubbla "windowsfält" i botten på bildskärmarna utan att "windowsfältet" blir som en enhet över båda skärmarna om du vill det. Nån annan vet säkert vad jag menar

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...