david1973 Postat 6 februari 2008 Postat 6 februari 2008 Jag undrar hur man ändrar sustainen för tonerna i midifiler? Jag vill att tonerna skall "fade out" och inte klinga lika högt från början till slutet på tonlängden! Det enda jag ser och kan ändra är velocity i mitt fönster... Alla andra funktioner kommer jag inte åt. /David
android Postat 6 februari 2008 Postat 6 februari 2008 Det beror lite på vad det är som alstrar ljudet... -Om det är en synth/VSTi så borde du kunna styra hur ljudet ändrar volym mha volym/amp-envelopen. Det borde sedan gå att automatisera envelopen så att du får olika sustain på olika toner.
Claes Holmerup Postat 6 februari 2008 Postat 6 februari 2008 Jag tror du får låta bli att tänka på sustain, eftersom sustainen bara är en on/off switch. Om tonerna ska bli svagare och svagare, så kanske det är releasevärdet i programmeringen du ska titta på i stället...
Bohem Postat 6 februari 2008 Postat 6 februari 2008 Är det inte möjligt att ändra med klassiska beteckningar i noterna? Jag har själv försökt detta men inte hittat var man skriver in Diminuendo och så vidare...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.