Jump to content
Annons

Vad är guran värd?


trickleheart

Recommended Posts

Har funderingar på vad min gamla Fender Tele kan tänkas vara värd. Vad är det som avgör?

Kollade serienr och sånt på Fenders sajt och där kom jag fram till att den tillverkades 1977-78. Den är alltså runt 30 år gammal. Jag köpte den själv i mitten på 80-talet.

Det är en sk Vintage-modell, träfärgad med lönnhals (?den mörkare varianten), är helt intakt med alla originaldelar på plats och är mkt välvårdad.

Kul om nån har tid över att fylla i tråden med lite matnyttigt vetande... Tack.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jättebra tips. Tack för det.

Hej!

Nu är ditt exemplar visserligen inte så där jättegammal, men en som verkligen har stenkoll på inte minst gamla gitarrer är Halkans i Stockholm. Här är hemsidan så att du kan kontakta dem via t.ex. telefon om du vill: http://www.halkans.com/

Hälsningar:

Ludgo-Pelle

Link to comment
Dela på andra sajter

Har funderingar på vad min gamla Fender Tele kan tänkas vara värd. Vad är det som avgör?

Kollade serienr och sånt på Fenders sajt och där kom jag fram till att den tillverkades 1977-78. Den är alltså runt 30 år gammal. Jag köpte den själv i mitten på 80-talet.

Det är en sk Vintage-modell, träfärgad med lönnhals (?den mörkare varianten), är helt intakt med alla originaldelar på plats och är mkt välvårdad.

Kul om nån har tid över att fylla i tråden med lite matnyttigt vetande... Tack.

Lägg upp en bild så får du ett bud ⚠️

Link to comment
Dela på andra sajter

teleguran.jpg

Har funderingar på vad min gamla Fender Tele kan tänkas vara värd. Vad är det som avgör?

Kollade serienr och sånt på Fenders sajt och där kom jag fram till att den tillverkades 1977-78. Den är alltså runt 30 år gammal. Jag köpte den själv i mitten på 80-talet.

Det är en sk Vintage-modell, träfärgad med lönnhals (?den mörkare varianten), är helt intakt med alla originaldelar på plats och är mkt välvårdad.

Kul om nån har tid över att fylla i tråden med lite matnyttigt vetande... Tack.

Lägg upp en bild så får du ett bud 😆

Ok. Såhär ser den ut i case. Bilden inte helt up-to-date, dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter en snabb sökning på ebay så kan man ju kolla "marknadspris". Hittade bla DENNA. Dock inte riktigt samma modell men nånting åt det hållet ligger dom.

Såhär långt var det ju oväntat goda nyheter. Följde Ludgo-Pelles tips och kontaktade Halkans som inkom med svaret att den bör vara värd nånstans mellan tolv och fjorton tusen. Telen som du hittade på ebay, bergis, är ju snarlik om man vänder på färgerna... dvs mörk (rosewood) på halsen och träfärgad kropp. Betingar alltså över 17 000 på marknaden utifrån dagsaktuell dollarkurs. Det var kul att veta.

Själv har jag tippat allt mellan tio och tjugo, och med tanke på att jag gav knappt fyra tusen för den så är ju värdehöjningen riktigt bra.

Tack för alla tips.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...