Jump to content
Annons

liljekvist

Recommended Posts

Hallåj, här behövs hjälp!

Har försökt få till detta "crow" ljud som många artister använder. Vet inte om jag skall ha någon extra plugg eller vad ajg kör ifrån från början, allt jag har hittat är Wav. filer, men jag är ute efter att fixa till detta som en string där jag kan pticha upp och ner under loopens gång.

Ett bra exempel är Paul Oakenfold - This is Trance, i mitten av låten använder han detta,

Tackar på förhand! // Lilljan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hallåj, här behövs hjälp!

Har försökt få till detta "crow" ljud som många artister använder. Vet inte om jag skall ha någon extra plugg eller vad ajg kör ifrån från början, allt jag har hittat är Wav. filer, men jag är ute efter att fixa till detta som en string där jag kan pticha upp och ner under loopens gång.

Ett bra exempel är Paul Oakenfold - This is Trance, i mitten av låten använder han detta,

Tackar på förhand! // Lilljan

länka klippet ur låten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallåj, här behövs hjälp!

Har försökt få till detta "crow" ljud som många artister använder. Vet inte om jag skall ha någon extra plugg eller vad ajg kör ifrån från början, allt jag har hittat är Wav. filer, men jag är ute efter att fixa till detta som en string där jag kan pticha upp och ner under loopens gång.

Ett bra exempel är Paul Oakenfold - This is Trance, i mitten av låten använder han detta,

Tackar på förhand! // Lilljan

Det finns redan en linkade ljud i Synthen, låter faktiskt väldigt likt det så kallade "crow-sound". Ljudet heter "Conquerorr"

Dett ljud tillkom för mig när jag köpte FL 7. Så om du också har FL 7 så borde du också ha det.

Gjorde det mera likt genom att dra i de nobbarna som är på rad 12 i Matrixen i Sytrus.

Om det är någon som vet hur man tar bort delayen i Sytrus? Så skulle svar vara tacksamt. Har försökt själv nu, ett bra tag att lista ut men utan resultat.

edit: Glömde skriva att för mest linkade ljud spela det iden 4 oktaven i Piano Rollen.

Redigerat av Kberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Vart i fl studio sa du att du hade hittat detta ljud?

~Hittat!

Lät ljudet likt nog? Det är inte exakt som "corw-sound", men hyfsat likt. Finns ett annat sätt man kan man manipulera ett annat fl-studio-instrument så att det låter åt "corw-sound" hållet.

Link to comment
Dela på andra sajter

mm, det lät ganska likt, använde mgi dessutom av X -Y kontrollen och fick lite stämmning p ådet hela, håller på meed en låt just nu. House Experience, så ma nfrå j utacka för tipset so mgav en bra frmåtknuff!

Men angående det andra ljudet, hur får man till det?

Link to comment
Dela på andra sajter

mm, det lät ganska likt, använde mgi dessutom av X -Y kontrollen och fick lite stämmning p ådet hela, håller på meed en låt just nu. House Experience, så ma nfrå j utacka för tipset so mgav en bra frmåtknuff!

Men angående det andra ljudet, hur får man till det?

Kan inte visa det just nu, men laddar upp en FL-fil senare i veckan som visar hur man kan gör "the crow-sound" på ett annat sätt.

Det hela går ut på att man manupulerar ljudet i "greasy" ett annat ljud som ligger Sytrus. Kommer inte ihåg exakt hur det skall göras men, skall prova mig fram till det som jag gjorde förra gången jag användet till denna låten "Kberg - WTF8(RaveED)"(Kberg - WTF8(RaveED).mp3).

Har du lust att ladda upp det som du har gjort? Så man får lyssna alltid kul att höra anndras musik.

Redigerat av Kberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är någon som vet hur man tar bort delayen i Sytrus? Så skulle svar vara tacksamt. Har försökt själv nu, ett bra tag att lista ut men utan resultat.

Om du kikar närmre på sytrus

http://www.zikinf.com/logiciels/gfx/snapshots/sytrus.jpg

så ser du ett numrerat fält från 1-6 upp och 1-6 ned samt pan/FX/Out osv.

Är det mycket echo/delay effekt på det instrumentet du använder och du vill stänga av det helt och hållet så prova klicka på en av dessa "knobar" så stänger du av hela denna effekten.

Prova en efter en för att hitta vilken som är delay/echo

Redigerat av Lonian
Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är någon som vet hur man tar bort delayen i Sytrus? Så skulle svar vara tacksamt. Har försökt själv nu, ett bra tag att lista ut men utan resultat.

Om du kikar närmre på sytrus

http://www.zikinf.com/logiciels/gfx/snapshots/sytrus.jpg

så ser du ett numrerat fält från 1-6 upp och 1-6 ned samt pan/FX/Out osv.

Är det mycket echo/delay effekt på det instrumentet du använder och du vill stänga av det helt och hållet så prova klicka på en av dessa "knobar" så stänger du av hela denna effekten.

Prova en efter en för att hitta vilken som är delay/echo

Tack så mycket, det funkar så mycket bättre när man har kontroll själv över ekot.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här kommer den filen som jag utlovade att ladda upp förra vekcan.

Först så är det ljudet "Greasy 2" som är pillat med lite kolla i Mixern för mera info. "Greasy 2" är inte lika fylligt som "Conquerorr" men det skulle kunna fixas genom att köra en Chorus-effeckt på ljudet.

Seadn är det Conquerorr, som bara helt enkelt är ner-pichat och ekot ät bortaget och sedan tillagt igen på genom mixern för mera kontroll över ljudet.

Till sist ät det båda ljudet tillsammans för den effekten jag var ute efter.

Detta är tillsammans med lite trummor och bas.

Kberg - Crowsound test

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...