Masse Postat 22 januari 2008 Postat 22 januari 2008 Finns det eller måste jag automatisera för hand i Cubase? Tanken är att ett gitarrspår ska pendla från sida till sida i ljudbilden under hela låten.
Woxxy Postat 22 januari 2008 Postat 22 januari 2008 Lär finnas en del. En plugg som bl.a. gör detta är CamelSpace, men det kanske är overkill om du bara ska använda panoreringen.
Ludgo-Pelle Postat 23 januari 2008 Postat 23 januari 2008 Jag skulle bli väldigt förvånad om Cubase inte har någon inbyggd automatiserings funktion som klarar av detta! Du lär säkert få svar snart som kan bekräfta (eller bestrida) min misstanke. Om detta finns inbyggt så kan du automatisera mycket mer än enbart panoreringar. Volymatomation t.ex. Mycket användbart! Du kan säkert kunna hitta automatfunktionen i din Cubase-manual misstänker jag. Hälsningar: Ludgo-Pelle
Masse Postat 23 januari 2008 Trådstartare Postat 23 januari 2008 Tack för svaren! Får väl göra en djupdykning i Cubase-manualen.
Masse Postat 23 januari 2008 Trådstartare Postat 23 januari 2008 Hittade en funktion i Cubase. Använder sine-verktyget och drar ut automatiseringskurvan till rätt längd och bestämmer bredden av panoreringen. Superenkelt :-)
Masse Postat 23 januari 2008 Trådstartare Postat 23 januari 2008 Om nån är intresserad så finns en gratis autopanner här: http://www.olilarkin.co.uk/index.php?p=freeplugins
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.